اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دانشجویان داخلی وزارت علوم خواستار شد:

برگزاری انتخابات شورای صنفی بر اساس آیین‌نامه جدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل دانشجویان داخلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خواست تا انتخابات شورای صنفی بر اساس آیین‌نامه جدید وزارت علوم برگزار کنند.

برگزاری انتخابات شورای صنفی بر اساس آیین‌نامه جدید
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجتبی بذرافشان پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نخستین آیین‌نامه فعالیت‌های شورای صنفی در سال 78 تعیین و ابلاغ و دومین آیین‌‌نامه نیز در سال 82 بررسی شد.
وی افزود: از سال گذشته در بحث بازنگری آیین‌نامه‌ها مسائلی مطرح و پیش‌نویس آن در هیئت نظارت در شورای صنفی مطرح شد که بازنگری علمی و تحقیقاتی ارائه و عملکرد 10 ساله بررسی شد و در مورد نقاط قوت و ضعف عملکرد شورای صنفی تحقیق انجام شد.
بذرافشان تصریح کرد: در این تحقیق سه گروه اعضای شورای صنفی فعلی و سابق، معاون دانشجویی فعلی و سابق و رؤسای دانشگاهی فعلی و سابق مورد سئوال پژوهشگران قرار گرفتند و طرح جمع‌بندی و تحویل هیئت نظارت شد.
مدیرکل دانشجویان داخلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: آیین‌نامه گروه تحقیقاتی مطرح و تاکنون ویرایش‌های زیادی صورت گرفته و آماده ابلاغ است.
بذرافشان گفت: تاکنون شش ویرایش انجام شده است و آیین‌نامه از نظر شورای صنفی آماده ابلاغ است.
وی خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: اگر انتخابات شورای صنفی را در پیش دارند، بر‌ اساس آیین‌نامه‌ای که در پیش است، انتخابات خود را انجام دهند.
بذرافشان با بیان اینکه سال جاری برای نخستین ‌بار برای ثبت‌نام داوطلبان شرکت در ارزیابی دانشجوی نمونه، سامانه طراحی شده بیان کرد: در این سامانه زمان تعیین شده‌ که طی این زمان 5 هزار و 22 نفر داوطلب شدند.
وی عنوان کرد: در میان دانشگاه‌های دولتی بیشترین داوطلب شرکت در انتخاب دانشجوی نمونه مربوط به دانشگاه‌های تهران با 400 نفر، فردوسی مشهد با 260 نفر، شیراز 247 نفر، شهید بهشتی 115 نفر و الزهرا 111 نفر است که بیشترین تقاضاها را دارند.
مدیرکل دانشجویان داخلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث مهمانی و نقل و انتقالات دانشجویان گفت: فرصت ثبت‌نام برای متقاضیان مهمانی و نقل و انتقالات از اول تا آخر آبان ‌ماه جاری است که در مجموع 21 هزار و 984 نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.
وی افزود: با تقاضای 15 هزار و 342 نفر توسط دانشگاه و مؤسسات مبداء موافقت شده که حدود 70 درصد متقاضیان را شامل می‌شود.
بذرافشان بیان داشت: از 15 هزار و 342 نفری که در دانشگاه‌های مبداء مورد موافقت قرار گرفتند با تقاضای حدود 10 هزار نفر از آنها توسط دانشگاه‌های مقصد موافقت شده که حدود 60 درصد از این تعداد را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: از این میزان که با جابه‌جایی آنها موافقت شده، 60 درصد روزانه، 60 درصد شبانه، 58 درصد مجرد، 66 درصد متأهل، 60 درصد خانم و 60 درصد مرد هستند.
بذرافشان با اشاره به طبقه‌بندی دانشگاه‌های سراسر کشور‌ بیان کرد: دانشگاه‌ها را به لحاظ عملکرد به پنج دسته از خیلی ضعیف تا عالی طبقه‌بندی کردیم.
وی با بیان اینکه نظام تشویقی هم برای سامانه مهمان و انتقال آماده می‌شود، بیان داشت: با دانشگاه‌هایی که عملکرد خوب داشته باشند، امتیازاتی ارائه و با دانشگاه‌هایی که ضعیف عمل کردند برخورد مدیریتی می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول