اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نیمه نخست امسال محقق شد؛

بازدید 8000 گردشگر از چشمه اعلا / امکانات نزدیک به صفر است

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از بازدید 8 هزار گردشگر از سایت تفرجگاهی چشمه اعلای این شهر خبر داد.

بازدید 8000 گردشگر از چشمه اعلا / امکانات نزدیک به صفر است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی ظهر امروز در نشستی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معاون فرماندار دماوند و دیگر مسئولان محلی در سالن آمفی‏تئاتر فرهنگی هنری کوثر برگزار شد، اظهار داشت: این میزان بازدید در حالی صورت می‏گیرد که امکانات رفاهی این بخش گردشگری در شهرستان دماوند چندان مناسب نیست.
وی ادامه داد: امکانات موجود در ظرفیت بالفعل طبیعی و بدون دخالت دست بشر در چشمه اعلای دماوند به دلیل معضلات متعدد نزدیک به صفر است.
همتی با اشاره به تعدد متولیان در چشمه اعلا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از اراضی چشمه اعلا در اختیار مسکن و شهرسازی، مناطق بالادستی تحت تولیت میراث فرهنگی و بخشی دیگر در اختیار شهرداری دماوند است.
شهردار دماوند واگذاری مجموعه برج یادمان شیخ شبلی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به شهرداری را فتح بابی برای استفاده از ظرفیت‏های تاریخی دماوند خواند.
وی ساماندهی مراکز گردشگری دماوند را به سود هر دو طیف گردشگر و مردم دماوند دانست و افزود: با واگذاری مراکز گردشگری و ابنیه تاریخی به شهرداری دماوند می‏توان خدمات شایسته و مناسب‏تری را در اختیار گردشگران قرار داد.
همتی تصریح کرد: علاوه بر این، بافت قدیمی شهر دماوند که آرام آرام به سوی وضع نامناسب مالی پیش می‏رفت، از رونق اقتصادی ناشی از حضور توریسم بهره‏مند می‏شود.
شهردار دماوند با اشاره به گوشه‏ای از آثار تاریخی و طبیعی دماوند اظهار داشت: دماوند با وجود 200 اثر تاریخی در ردیف سه شهر نمونه گردشگری کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین میراث طبیعی متعددی نظیر تیزاب و چشمه اعلا و کثرت بقاع متبرکه نیز از توانمندی‏های کم‏نظیر سرزمین دارالمومنین، دماوند است.    
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول