اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

زیرساخت‌های گردشگری شهرستان ورزقان توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان ورزقان توانمندی‌های بسیاری در تمام زمینه‌ها به ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد و با توجه ویژه دولت نهم و دهم زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان در حال توسعه است.

زیرساخت‌های گردشگری شهرستان ورزقان توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، تراب محمدی عصر امروز در حاشیه آیین آغاز بهره‌برداری از نمایندگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح این دفتر نمایندگی با توجه به اینکه تنوع موضوعات فرهنگی و تاریخی در این شهرستان رسیدگی ویژه‌ای را طلب می‌کرد، ضروری به نظر می‌رسید.
وی با اشاره به توجه خاص دولت‌های نهم و دهم به شهرستان ورزقان افزود: هم اکنون بیش از 15 پروژه زیر ساخت گردشگری در این منطقه در حال انجام است.
محمدی اظهار داشت: محوطه‌ها و آثار تاریخی شهرستان ورزقان دارای تنوع بالایی بوده و سازمان مرکزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور حمایت‌های لازم را برای معرفی، حفظ و صیانت از این آثار انجام می‌دهد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب شهرستان ورزقان، اظهار داشت: مناطق نمونه گردشگری این شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی هستند.
محمدی همچنین ورزقان را دارای ویژگی‌های اکوتوریستی بی‌نظیر دانست و گفت: وجود قلعه‌های تاریخی، مناطر بی‌بدیل طبیعی، وجود رودهای دائمی در میان روستاها این شهرستان زیبا را دارای مناطق نمونه گردشگری ویژه‌ای کرده است.
وی جاذبه‌های طبیعی و تنوع گیاهی این شهرستان را یکی از نکات مهم و در خور توجه ورزقان برای جذب گردشگران عنوان کرد و افزود: چشم‌اندازهای بی‌بدیل طبیعی منطقه چیچکلو، روستای آقابابا فرامرزی، قلعه‌جوشین و گل‌آخور از جمله جاذبه‌های گردشگری در ورزقان هستند.
محمدی اظهار امیدواری کرد، با آغاز فعالیت نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ورزقان، شاهد رشد صنایع دستی در این شهرستان و حوزه‌های مرتبط  با آن از جمله آموزش، ترویج و توسعه تولید و صادرات خواهیم بود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول