اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح پروژه‌های گردشگری؛

ابهر به قطب گردشگری شمال‌غرب تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره گفت: با افتتاح پروژه‌های عمرانی و گردشگری در ابهر این شهرستان به عنوان قطب گردشگری منطقه شمال‌غرب شناخته می‌شود.

ابهر به قطب گردشگری شمال‌غرب تبدیل می‌شود
داوود آبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شهرستان ابهر به عنوان دروازه ورودی به منطقه شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری بیشترین اقدامات و سیاست‌ها در راستای توسعه فضاهای گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعل شهرستان ابهر در زمینه گردشگری در راستای جذب سرمایه‌گذار در مناطق گردشگری (اکوتوریسم و مناطق تاریخی) این شهرستان اقدام صورت گرفته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره با بیان اینکه 15 پروژه عظیم در سال گذشته و جاری در راستای گسترش گردشگری در شهرستان ابهر صورت گرفته است، اضافه کرد: برخی از این پروژه‌ها در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی با اشاره به بهره‌برداری فاز نخست دهکده توریستی پارس در شهرستان ابهر، افزود: این دهکده توریستی به مساحت 10 هزار متر مربع و با 20 میلیارد ریال اعتبار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.
آبیان با بیان اینکه فاز 2 پروژه دهکده توریستی پارس در شهرستان ابهر شامل هتل و مجموعه اقامتی است، ادامه داد: این پروژه در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه فاز 2 پروژه دهکده توریستی پارس شهرستان ابهر در تابستان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: مساحت این پروژه 7 هزار متر مربع است.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر و خرم‌دره با بیان اینکه ایجاد پروژه‌های گردشگری در محورهای مواصلاتی شهرستان ابهر موجب جذب گردشگر می‌شود، ادامه داد: مجتمع شهر آفتاب به منظور جذب گردشگر و در 45 کیلومتری شهرستان ابهر تاسیس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مجتمع شهر آفتاب از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، خاطر نشان کرد: بیش از 40 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.
آبیان به کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری حیدری در مسیر جاده ابهر به شمال اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با 40 میلیارد ریال و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال جاری کلنگ‌زنی شده است.
وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های زیادی در راستای جذب گردشگر در شهرستان ابهر توسط میراث فرهنگی این شهرستان در حال حاضر نیز صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول