اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد:

تشکیل سازمان توسعه و گردشگری در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: به منظور تحقق اهداف توسعه مناطق تفریحی و گردشگری استان، سازمان توسعه عمران و گردشگری استان به زودی تشکیل می‌شود.

تشکیل سازمان توسعه و گردشگری در کردستان
ارداون نوسودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: قابلیت‌های فراوان کردستان به ویژه روستای تاریخی پالنگان در زمینه جذب گردشگر می‌تواند بسترساز توسعه هر چه بیشتر استان شود.
وی با بیان اینکه حرکت به سوی توسعه مراکز گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری، توسعه و تجهیز این مناطق است، گفت: امیدواریم با مشارکت گسترده و فراگیر مردم این روستا بتوانیم در راستای ساماندهی ظرفیت‌های بالقوه گردشگری موجود در آن اقدامات اساسی را انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحقق این مهم هر چه زودتر شاهد ایجاد فضایی در خور شأن و جایگاه استان برای جذب هر چه بیشتر مسافران و گردشگران از سایر استان‌های کشور به این منطقه باشیم.
به گفته نوسودی، باید در بخش صنعت توریسم و گردشگری نگاهی فرابخشی داشته باشیم تا در سند چشم‌انداز توسعه توریسم و گردشگری کشور و استان به اهداف مورد نظر دست یابیم.
وی هم‌سویی بخش‌های مختلف و دستگاه‌های متولی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ضروری خواند و گفت: در چارچوب طرح‌ها و پروژه‌های مهندسی و کارشناسی شده، سرمایه گذاری لازم به منظور ایجاد فضاهای مناسب گردشگری مورد نیاز بازدیدکنندگان در زمان کوتاه‌تری به نتیجه می‌رسد.
نوسودی در پایان به راه‌اندازی سازمان توسعه و گردشگری استان با نظارت معاونت امور عمرانی استانداری کردستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار کردستان برای توسعه سرانه اماکن گردشگری استان تا کنون برای دریاچه زریوار مریوان، سد قشلاق سنندج، پارک جنگلی آبیدر سنندج، حاشیه سازی رودخانه سقز و تعمیر و بازسازی محله تاریخی سرتپوله سنندج  کارگروه‌های عمران و گردشگری تشکیل شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول