اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ماهشهر خبر داد:

ساخت مراکز گردشگری دریایی در ماهشهر

خبرگزاری فارس: شهردار ماهشهر از ساخت مراکز گردشگری دریایی در این شهر خبر داد.

ساخت مراکز گردشگری دریایی در ماهشهر
غلامحسین کمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با ساخت مراکز گردشگری دریایی در ماهشهر که از ظرفیت بالا برای جذب توریست برخوردار است، این شهرستان به قطب گردشگری دریایی تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: به منظور رونق گردشگری در بندر ماهشهر تحقیقاتی انجام داد‌ه‌ایم که اکنون در مراحل نهایی است و به زودی در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت که در این پروژه از ظرفیت‌ بالای دریا برای جذب توریست استفاده می‌شود.
کمایی گفت: با ایجاد مراکز تفریحی کنار دریا و اتصال شهر به خورها می‌توان گام مهمی در زمینه اشتغال‌زایی و رونق هرچه بیشتر اقتصاد در شهر برداشت.
شهردار ماهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش قانون‌گرایی و فرهنگ‌سازی به کمک دانشگاه شهید چمران اهواز در حال انجام تحقیقاتی هستیم و قصد داریم با اجرای برنامه‌هایی شهروندان ماهشهر را به رعایت هرچه بیشتر اصول شهری تشویق کنیم.
وی با اشاره به ارائه خدمات فضای سبز، ایمنی و آتش نشانی توسط شهرداری ماهشهر افزود: ماهشهر در بخش خدمات یکی از بهترین شهرهای استان خوزستان بوده و اولین شهر استان خوزستان است که طرح مکانیزاسیون در آن به اجرا درآمده و روز به روز توسعه پیدا کرده‌ است.
کمایی خاطرنشان کرد: مطالعات دقیق و کارشناسی شده‌ای در مبحث پس‌ماندهای جامد و مایع شهری انجام شده که شهرستان ماهشهر در حال حاضر تنها شهر استان در زمینه دفع پسماند به شمار می‌رود، در حالی که در دیگر شهرها پسماندهای شهری رهاسازی می‌شوند.
شهردار ماهشهر با بیان اینکه شهرداری توانسته در زمینه پاک‌سازی و مدیریت پس‌ماندهای شهری رضایت‌مندی مردم را جلب کند، تصریح کرد: جلب رضایت شهروندان یکی از اولویت‌های شهرداری است و امیدواریم با دریافت اعتبارات جدید این رضایت‌مندی را به حداکثر برسانیم.
وی در ادامه به برخی مشکلات اساسی در توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: مشکلاتی از قبیل اقلیم گرم و خشک، عدم وجود آب کافی، شوری آب‌های موجود، شوری زمین و بالا بودن سطح آب‌های تحت‌الارضی باعث شده‌است تا ایجاد و نگه‌داری فضای سبز کاری بسیار پر هزینه باشد.
کمایی در پایان اظهار داشت: طرح گسترش فضاهای سبز را از ابتدای سال گذشته به صورت جدی آغاز کردیم و در آغاز سال جاری این کار را با سرعت بیشتری ادامه دادیم و در حال حاضر پارک‌های محله‌ای و فضاهای سبز زیادی را با روش جدید آبیاری توسط آب خام احداث کرده و یا در دست احداث داریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول