اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

الگوی شایسته عادت به مطالعه والدین هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بهترین الگوی عادت به مطالعه پدران و مادران هستند که باید خود در نظام خانواده به فرهنگ مطالعه اهمیت دهند.

الگوی شایسته عادت به مطالعه والدین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر اردبیل و در آستانه هفته کتاب اظهار داشت: رسیدن به شاخص‌های مناسب مطالعه نیاز به همت و همراهی خانواده‌ها دارد تا خود با مطالعه روزانه الگویی شایسته برای فرزندان خود باشند.
وی خرید کتاب را در همراهی کودکان و نوجوانان ارزشمند توصیف کرد و گفت: خرید کتاب باید در سبد خرید مصرفی خانواده‌ها قرار گیرد تا فرزندان نیز عادت کنند در خریدهای ماهانه خود حداقل کتابی را خریداری کرده و حتی به دیگران برای تشویق به مطالعه عرضه کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار خانواده‌ها آموزش و پرورش نیز نقشی اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه مفید دارد که در این زمینه شایسته است برنامه‌ها در نظام تعلیم و تربیت بازنگری درست و منطقی شود.
 
*انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل به ثبت رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با هدف جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل همچون خیرین مدرسه‌ساز با تاسیس و ثبت آن فعالیتش را آغاز کرده است.
فرهمندامین اقشار مختلف مردم را به عضویت در این انجمن فراخواند و گفت: ما از تمام نمازگزاران می‌خواهیم که عضو انجمن کتابخانه‌ساز استان باشند و در این امر خیز عظیمی را بردارند.
وی خاطرنشان کرد: هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود همچنان اندک است تا جایی که باید خیرین را دعوت کنیم تا در مناطق محروم، حاشیه‌نشین و روستاها فضای کتابخانه‌های را توسعه و گسترش دهند.
این مسئول با تاکید بر اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌ها به سنت حسنه تبدیل شود اظهار داشت: در یک طرح ابتکاری پروژه مطالعه‌یاوران را در استان اردبیل شکل داده و فعالیت آنها را قوت بخشیدیم.
فرهمند امین ادامه داد: این کار با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در بین همشهریان،‌خانواده‌ها و هم‌ محله‌ای‌ها انجام شده و همه اقشار جامعه می‌توانند با عضویت رایگان در قالب این طرح جز مطالعه یاوران شوند.
وی اهدای کتاب به کتابخانه‌ها را سنت حسنه اعلام کرد و بر فراگیر شدن آن تاکید کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول