اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

پیوند حوزه و دانشگاه در زمینه‌های فکری ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه و دانشگاه باید در زمینه‌های فکری در کنار هم باشند و اگر در زمینه فکری درست وارد عرصه نشوند دست مدیران اجرایی خالی می‌ماند و کارهای کشور به خوبی جلو نمی‌رود.

پیوند حوزه و دانشگاه در زمینه‌های فکری ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی مدیریت مرکز راهبردی مهندسی فرهنگی استان بوشهر، حجت‌الاسلام دکتر عبدالعلی رضایی در اولین کنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی در بوشهر اظهار داشت: چشم انداز توسعه پایدار مبتنی بر فرهنگ دینی با قابلیت بسیار بالای آن ایجاب می‌کند که از هم اکنون برنامه پیشرفت متوازن و همه جانبه اجتماعی با محوریت فرهنگ اسلامی در طرح‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مورد توجه مسئولان نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.
وی افزود: پیوست فرهنگی از مفاهیم نوپدید است که در پی واژگان راهبردی مهندسی فرهنگ، مدیریت فرهنگی توسط مقام معظم رهبری طرح شده و علاوه بر اینکه موضوع مراکز عمده سیاست‌گذاری قرار گرفت اذهان بسیاری از مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشگران را به خود جلب کرده است.
رضایی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه باید در زمینه‌های فکری در کنار هم باشند و اگر در زمینه فکری درست وارد عرصه نشوند دست مدیران اجرایی خالی می‌ماند و کارهای کشور به خوبی جلو نمی‌رود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شناسایی تمام ابعاد رشد و توسعه اجتماعی و کیفیت تأثیرپذیری و تأثیرگذاری این ابعاد بر هم دیگر از آن جهت اهمیت دارد که با درک صحیح از مسایل پیشرفت می‌توان با اقداماتی آگاهانه و پیشگیرانه در مرحله اول از خسارات احتمالی جلوگیری کرد و در مرحله دوم راهبردهای سازگار و برخاسته از فرهنگ خودی را طراحی و در برنامه پیشرفت ساری و جاری کرد.
وی ادامه داد: در یک پیوست فرهنگی باید مراحل زمینه‌ شناسی، موضوع‌شناسی، پیامد‌شناسی، شاخص‌گزینی، پیامد‌سنجی و راهکار‌شناسی به صورت یک فرایند طی شود.
رضایی با تاکید بر اینکه همه در خط مقدم دفاع در برابر تهاجم فرهنگی قرار داریم، اظهار داشت: باید به پیوست فرهنگی از زاویه فرهنگ نگاه کنیم و استان بوشهر از سال‌های گذشته تا کنون همواره در مقابل تهاجم‌های بیگانگان پیشگام بوده است.
وی ادامه داد: در شرایط حساس امروز کشور و وضعیت بیداری کشورهای جهان حساسیت و اشتیاق مدیران استان بوشهر نسبت به پیوست نگاری فرهنگی بسیار ستودنی است.
رضایی یادآور شد: پیوست فرهنگی فراتر از مسئله سلبی نگاه ایجابی به نفوذ مسایل تهاجم دارد و اکنون ما در معرض تهاجم از زوایای مختلف قرار داریم.
دبیر کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی نیز اظهار داشت: توسعه و رشد همه جانبه دنیای کنونی ما بافت‌های فرهنگی جامعه را دگرگون کرده و به دلیل اینکه در کشور ما نیز این توسعه در حال شکل گیری است مقام معظم رهبری علاج واقعه قبل از وقوع کرده‌اند.
حجت الاسلام محمد نصیری اظهار داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که در بند اول برنامه پنجم توسعه ابلاغ شده همه طرح‌ها مکلف به داشتن پیوست فرهنگی هستند.
وی اضافه کرد: در استان بوشهر به دلیل ضرورت‌های مختلف که در آن احساس می‌شود و با توجه به وجود منابع عظیم انرژی، صنعت و تجارت و داشتن ارتباطات بین‌المللی با کشورهای حاشیه خلیج فارس باید حرکت منظم و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز صورت گیرد.
نصیری با اعلام اینکه امیدواریم استان بوشهر بتواند در میان سایر استان‌ها به عنوان مرجعیت علمی و کرسی دانش دست پیدا کند، افزود: در مرکز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر برنامه‌‌ریزی شد و سه مبحث رصد فرهنگی، نقشه مهندسی فرهنگی و حوزه پیوست فرهنگی مد نظر قرار گرفت.
وی گفت: در زمینه پیوست فرهنگی مواردی در حوزه های علمی- ترویجی طراحی شد و به دلیل اینکه در نگاه و بیان استادان به عنوان یک موضوع شفاف و کلید واژه مطرح شود یک سلسله برنامه طراحی شده که برگزاری سه کنفرانس علمی چیستی و چرایی این نظریه، فناوری و اطلاعات پیوست فرهنگی و بهداشت و سلامت و دو کارگاه آموزشی به صورت حرفه ای جز این برنامه‌ها هستند.
کنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی یکی از سه کنفرانسی است که قرار است تا قبل از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی در بهار سال 91 در استان بوشهر برگزار شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول