اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سرشماری نفوس؛

سقف زمانی رجوع آمارگیران سرشماری نفوس به منازل برداشته شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران از برداشته شدن سقف زمانی رجوع آمارگیران به درب منازل در روزهای پایانی سرشماری نفوس و مسکن خبر داد.

سقف زمانی رجوع آمارگیران سرشماری نفوس به منازل برداشته شد
عادل آذر در حاشیه بازدید از ستاد سرشماری شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: هر سه روز اطلاعات تعداد خانوارهای سرشماری شده جمع‌آوری می‌شود و تا کنون پنج دوره از این شمارش‌ها گذشته است.
وی تصریح کرد: در این مدت فرم سرشماری 13 میلیون و 827 هزار خانوار ایرانی با جمعیت 51 میلیون نفر تکمیل شده و این میزان برابر با 67 درصد جمعیت کشورمان است.
رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران با بیان اینکه در حال حاضر درصد شمارش آمارگیران طی پنج دوره 16 درصد شده است، خاطرنشان کرد: شروع کار با هشت درصد بود سپس به 15 درصد رسیدیم که علت این کاهش بارندگی‌های شمال، شمال غرب، غرب و مرکز کشور بوده است و فکر می‌کنیم ارائه آمار را به 18 درصد برسانیم.
عادل‌آذر در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا زمان سرشماری تمدید خواهد شد و تکلیف سرشماری خانوارهایی که طی چند بار رجوع آمارگیران در منزل حضور نداشتند، چه خواهد شد، گفت: با شرایط فعلی سرشماری در زمان مقرر به پایان می‌رسد، یکی دو روز پایانی سرشماری مرحله تکمیلی داریم در این مرحله سقف زمانی سرشماری که از هشت صبح تا 17 بود، برداشته می‌شود و مأمور می‌تواند در ساعاتی غیر از این زمان هماهنگی و رجوع کند.   
آذر درباره اینکه حق‌الزحمه آمارگیران شهر و روستا به یک اندازه در نظر گرفته شده و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که کار در روستاها به مراتب از شهرها سخت‌تر است، به فارس پاسخ داد: برای این موضوع هم فکر شده، قدرت مانور را به مدیریت محلات سپردیم و از طرفی برای آمارگیران روستاها با احتساب سختی کار، خانوار معادل با شهرها در نظر گرفتیم تا عدالت رعایت شود.
به گزارش فارس، در چهارمین سرشماری نفوس و مسکن جمهوری اسلامی ایران 54 هزار مأمور سرشماری به طور مستقیم به درب منازل 21 میلیون و 200 هزار خانوار شهری و روستایی رجوع می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول