اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان خبر داد:

پیشرفت ۷۳ درصدی طرح سرشماری در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: در طی 15 روز اول سرشماری نفوس و مسکن تاکنون 329 هزار و 249 خانوار در استان گلستان فهرست برداری شدند.

پیشرفت ۷۳ درصدی طرح سرشماری در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‎الله عابدی در جمع معاونان فنی سرشماری استان گلستان اظهار داشت: این میزان فهرست برداری شده توسط ماموران آمارگیر شامل پیشرفت 22/72 درصد مجموع خانوارهای استان است.
وی تصریح کرد: استان گلستان دارای 455 هزار و 871 خانوار جمعیت است که از این تعداد 203 هزار و 523 خانوار در سطح روستا و 252 هزار و 349 خانوار در سطح شهر ساکن هستند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان خاطرنشان کرد: از مجموع خانوارهای فهرست برداری شده 150 هزار و 833 خانوار در سطح روستاهای استان با پیشرفت 11/74 درصد بوده است.
عابدی افزود: در سطح شهرهای استان در طی 15 روز اول سرشماری نفوس و مسکن تاکنون 178 هزار و 415 خانوار شهری با 70/70 درصد پیشرفت کار فرصت‎برداری شدند.
وی ادامه داد: در این مدت همچنین پنج هزار و 171 موسسه بیشتر از 10 نفر در سطح استان فرصت‎برداری شده‎اند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه به طور متوسط هر مامور آمارگیر طی روز 25/18 خانوار را فرصت‎برداری می‌کنند، گفت: این متوسط آمارگیری در خانوارهای شهری 50/18 و در خانوارهای روستایی 96/17 بوده است.
عابدی افزود: تاکنون برای اطلاع‎رسانی بهتر و ارتباط نزدیک با مردم و شناساندن اهمیت سرشماری ستاد سرشماری استان همکاری خوبی با رسانه‎ها خصوصا صدا و سیما داشته است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متنوع و گسترده این ستاد برای هماهنگی بهتر روند سرشماری گفت: برگزاری جلسه با نخبگان، مشاوران جوان، اعضای پایگاه‎های بسیج، سه جلسه فوق‎العاده شورای اداری سرشماری در تمام شهرستان‎ها استان، پنج جلسه کمیته راهبردی، شش جلسه کمیته فنی و آموزشی، پنج جلسه کمیته اطلاع‎رسانی، شش جلسه کمیته اجرایی، پنج جلسه کمیته پشتیبانی و مالی و پنج جلسه مشترک معاونان فنی و آموزشی و اجرایی شهرستان‎ها با حضور مدیر کل آمار و اطلاعات انجام شده است.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با اشاره به برگزاری شش هزار و 190 مصاحبه از ثبت‎نام شدگان در سامانه آمار برای ماموران سرشماری افزود: دو هزار و 211 نفر در دوره آموزشی مرحله سوم به عنوان رده‎های اجرایی سرشماری نفوس و مسکن حضور داشتند.
عابدی خاطرنشان کرد: تاکنون برای اطلاع‎رسانی مطلوب به مردم گلستان در سخنرانی مختلف به مناسبت‎های گوناگون از سوی استاندار گلستان، معاونان استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعت، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، مدیران ستادی استانداری، مدیران و روسای دانشگاه‎ها و دستگاه‎های اجرایی، بخشداران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا اهمیت سرشماری به مردم اعلام کردند.
وی ضمن تشکر از همه دستگاه‎های اجرایی و دانشگاه‎ها که در تامین خودروهای مناسب همکاری کردند، همکاری گلستانی‎ها را با ماموران سرشماری نفوس و مسکن را بسیار خوب توصیف کرد و آن ار نشان‎دهنده فهم و درک بالای هم استانی‎ها برای پیشرفت و آبادانی جامعه خود دانست.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه عوامل و رده‎های اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در استان گلستان تا 22 آبان ماه سرشماری خاتمه یابد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول