اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز آمار ایران:

10 درصد خانوارها در سرشماری امسال غایب بودند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه در سرشماری نفوس و مسکن 1390 در سطح کشور مشکل امنیتی و تجهیزاتی وجود نداشت،‌ گفت: خانوارهای غایب در سرشماری امسال 10 درصد بود.

10 درصد خانوارها در سرشماری امسال غایب بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عادل آذر صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: درصد خانوارهای غایب در سرشماری نفوس و مسکن 1390 بسیار بالاست و این رقم در کشور 10 درصد و در گلستان 8 درصد است.
وی با بیان اینکه در این سرشماری مشکل امنیتی و تجهیزاتی وجود نداشته است، تصریح کرد: نروم غایبین در سرشماری 1385 گلستان سه درصد بوده است که این رقم در سرشماری 1390 تاکنون به هشت درصد رسیده که باید تلاش شود در چند روز باقی مانده از سرشماری، خانوارهای غایب مدیریت شوند تا این رقم به صفر برسد.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به سرعت ماموران آمار گیری در گلستان گفت: در سه روز اول آمار گیری سرعت ماموران هشت درصد در مرحله دوم 11 درصد، در مرحله سوم 15 درصد، در مرحله چهارم 17 درصد و در مرحله پنجم به دلیل شرایط ناپایدار جوی به 15 درصد رسید که نشانگر سرعت عمل مطلوب ماموران آمار گیری در گلستان است.
آذر ابراز امیدواری کرد که استان گلستان با توجه به عملکرد خوب در آمارگیری یک روز زودتر از موعد مقرر بتواند کار آمار گیری را به اتمام برساند و در یک روز باقی مانده به خانواده‌های غایب سرکشی تا تعداد غایبین در سرشماری 1390 به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه سرشماری در دنیا به عنوان یک رویداد مهم ملی قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: سرشماری از موقعیت‌های ممتاز است و کسانی که در این راستا نقش ایفا کرده‌اند سهمی در نظام آماری جامعه خود داشته‌اند.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند آمار ستون فقرات برنامه‌ریزی کشور است، افزود: رویدادی که تمام مردم کشور را به خود درگیر می‌کند از آن به عنوان یک رویداد ملی یاد می‌کنند همانند انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و کسانی که در این رویداد حضور داشته‌اند همیشه به خود می‌بالند چراکه در دفاع از ناموس و مرزهای کشور خود نقش ایفا کرده‌اند و امروز سرشماری نیز یک رویداد ملی است چراکه آینده کشور به آن بستگی دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول