اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر آمار استانداری مازندران:

80 درصد مردم مازندران سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران از سرشماری 80 درصد از جمعیت استان در هجدهمین روز از طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن خبر داد.

80 درصد مردم مازندران سرشماری شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا رشیدی در جلسه‌ای با عادل آذر رئیس مرکز آمار کشور اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ها طی 18 روز ، 80 درصد از مردم استان سرشماری شدند.
وی افزود: با توجه به این روند، به عمده اهداف تعیین شده در این طرح دست خواهیم یافت.
رشیدی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان مرز 80 درصد را هم پیمودند، تصریح کرد: 780 هزار و 43 خانوار فهرست شده‌اند و برای 701 هزار و 706 خانوار فرم تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از خانوارهای مازنی هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منازل، غایب بودند، ادامه داد: در برخی شهرهای استان پیشرفت کار تا 70 درصد است.
این مسئول با بیان اینکه مازندران 1.46 درصد از مساحت کشور را در بر می‌گیرد، یادآور شد: مازندران در رتبه هجدهم از منظر وسعت و رتبه هفتم از منظر جمعیت در سطح کشور است.
وی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات سال 88 مازندران دارای رتبه ششم اقتصادی در سطح مشور است.
رشیدی با بیان اینکه 43 درصد جمعیت مازندران روستایی و 57 درصد شهری هستند، افزود: برای اجرای سرشماری در مازندران از دو سال قبل امکانات و بستر را فراهم کردیم و توانستیم ظرف مدت دو سال نقشه‌های استان را به روزرسانی کنیم.
وی با اشاره به شرایط جوی در ابتدای آغاز به کار طرح سرشماری در استان گفت: تمهیداتی اندیشیده شد و با همین شرایط در 15 روز نخست، 65 درصد از سرشماری در سطح استان صورت گرفت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول