اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

بسته‌بندی زرشک و عناب با استفاده از فناوری نانو

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از بسته‌بندی محصول عناب و زرشک تازه با استفاده از فناوری نانو در سطح خراسان جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.

بسته‌بندی زرشک و عناب با استفاده از فناوری نانو
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی در اختتامیه نخستین همایش ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است با استفاده از این فناوری نانو ماندگاری محصول زرشک و عناب در بسته بندی‌ها افزایش پیدا کند. خرید توافقی زرشک در سطح استان در آینده نزدیک از طریق تشکل‌های بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای حمایت از کشاورزان در آینده نزدیک خرید توافقی محصول زرشک در استان آغاز می‌شود.
هادربادی اضافه کرد: به سبب آنکه سود زحمات کشاورزان به جیب دلالان نرود این موضوع از طریق تشکل‌های تعاونی در سطح استان انجام می‌شود.
وی از توزیع کود بیولوژیکی برای عناب و زرشک در این همایش به کشاورزان خبر داد و افزود: به منظور حمایت از این قشر، این کود در اختیار باغداران و کشاورزان استان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مقاومت به خشکی و شوری خاک و افزایش کمی و کیفی محصول را از جمله مزایای این نوع کودها عنوان کرد و بیان داشت: برای هر هکتار زمین یک کیلوگرم کود بیولوژیکی نیاز است.
هادربادی بر اهمیت بخش کشاورزی در توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد و ادامه داد: به رغم خشکسالی 13 ساله، بادهای 120 روزه و سرمازدگی زیر 25 درجه سانتیگراد طی سه سال گذشته که منجر به کف بر کردن 3 هزار هکتار از باغات انار این استان شد، همچنان کشاورزی در اولویت توسعه استان است.
وی بر افزایش دانش بومی در استان تاکید کرد و یادآور شد: به دلیل سطح سواد پایین کشاورزان در این ‌منطقه باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جامع به کشاورزان در دستور کار قرار گرفته و همچنین از دانش بومی کشاورزان و تجارب آنها در بهبود کیفیت محصولات استان استفاده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول