اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

وجود 60 هزار خانوار بهره‌بردار زرشک در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 60 هزار خانوار از محل کشت، فروش و فرآوری دو محصول زرشک و عناب زندگی می‌کنند و از این محصولات استراتژیک بهره‌برداری می‌کنند.

وجود 60 هزار خانوار بهره‌بردار زرشک در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در همایش دو روزه ملی زرشک و عناب با بیان اینکه در استان 82 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعال است، اظهار داشت: خراسان جنوبی رتبه نخست تولید زرشک و عناب، رتبه دوم تولید زعفران، رتبه سوم تولید انار و رتبه پنجم تولید گل نرگس را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام هیچ شغلی محبوب‌تر از کشاورزی وجود ندارد، افزود: خدمت به کشاورزان برای ما یک افتخار محسوب می‌شود و باید برای تامین امکانات این قشر تلاش کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مشکل محدودیت منابع آب در سطح جهان اشاره کرد و افزود: کارشناسان پیش بینی می‌کنند که قرن 21 قرن جنگ آب باشد و با این شرایط کشاورزی با محدویت‌های زیادی مواجه می‌شود.
هادربادی خشکسالی را مهم‌ترین مشکل کشاورزان خراسان جنوبی عنوان کرد و یادآور شد: پس از بروز خشکسالی 13 ساله در استان این پدیده جزء ذات این منطقه به حساب می‌آید و همین امر سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان شده است.
وی ادامه داد: لطف الهی سبب شده که محصولات مستقر در استان ما در شرایط بی‌آبی مقاوم باشند مانند زرشک و عناب که به شرایط بی‌آبی مقاوم هستند و این مسئله سبب شده که کشاورزان در روستاها باقی بمانند و بخشی از اهمیت این دو محصول به سبب استقرار کشاورزان در مناطق روستایی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزی در خراسان جنوبی امینت‌محور است، تصریح کرد: اقلیم خراسان جنوبی بستر تولید محصولات با کیفیت است و موارد موثر مانند عطر و رنگ محصولات در اقلیم این منطقه متمایز از سایر نقاط کشور است همچنین وجود 300 روز آفتابی در استان نیز شرایط بهتری برای تولید با کیفیت این محصول فراهم کرده است.
هادربادی به جنبه‌های درمانی این محصولات اشاره کرد و گفت: زرشک و عناب خواص دارویی بسیاری دارد و کنترل‌کننده برخی از سرطان‌ها و سایر امراض هستند و در این بخش نیز این دو محصول اهمیت زیادی دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول