اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران تاکید کرد:

افزایش سرانه مصرف زرشک و عناب در سبد خانوارها

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بر افزایش سرانه مصرف زرشک و عناب در سبد غذایی خانوارها و معرفی این محصولات در سراسر کشور تاکید کرد.

افزایش سرانه مصرف زرشک و عناب در سبد خانوارها
به گزارش خبر گزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی نکویی عصر امروز در نخستین همایش ملی زرشک وعناب در خراسان جنوبی بالا بودن میزان ضایعات و پسماندهای کشاورزی، وجود تنش‌های محیطی مثل خشکی، سرما و گرما، کاربرد زیاد آلاینده‌های محیطی مثل سموم و کودهای کشاورزی را از عمده‌ترین چالش‌های بحش کشاورزی در کشور دانست.
وی انجام پژوهش‌های توانمند در عرصه فناوری‌های نوین و بیوتکنولوژی به منظور استفاده برای حل مشکلات بخش کشاورزی را از اهداف اصلی پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران عنوان کرد.
رئیس پِژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران افزایش تولید در واحد سطح بدون افرایش سطح زیر کشتٰ، سرعت پاسخگو بودن نسبت به روش‌های معمول تولید در محصولات کشاورزی و اقتصادی کردن تولیدات کشاورزی و عبور از تولید را از فواید مؤثر استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی دانست.
نکویی تولید مینی تیوبر عاری از ویروس سیب زمینی و برنامه خودکفایی آن، تهیه پروتکل تکثیر انبوه نهال‌های سالم پایه‌های سیب مالینگ با روش کشت بافت، دستیابی به پروتکل تکثیر انبوه گیاهان دارویی مختلف، تولید سریع و ارزان کمپوست غنی شده از ضایعات شهری با استفاده از تکنولوژی میکروبی، تولید محصولات پروبیوتیک بومی، دستیابی به فناوری تکثیر انبوه گیاه قندی استویا با استفاده از کشت بافت، تولید کیت‌های انگشت نگاری دی ان آ به منظور تعیین هویت ارقام محصولات ایران و تولید محصولات غذایی و بهداشتی را از مهم‌ترین دستاوردهای تجاری سازی شده پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران در پنج سال اخیر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور محصولاتی مانند گردو، بادام، زیتون، خرما و پسته شناسنامه دار شده است، افزود: با این شرایط کشاورز می‌تواند با تحقیق در مورد نهال این محصولات نهال مورد نظر خود را به صورت مناسب به دست آورد.
رئیس پِژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران ادامه داد: پِژوهشکده بیوتکنولوژی ایران آمادگی دارد تا تمامی فناوری‌های نوین بخش کشاورزی را به بخش‌های خصوصی در خراسان جنوبی که خواستار سرمایه‌گذاری در دو محصول زرشک و عناب هستند ارائه دهد.
نکویی با اشاره به اینکه دو محصول زرشک و عناب پتانسیل‌های زیادی داشته و از محصولات مهم و کلیدی کشور محسوب می‌شوند، گفت: باید با معرفی محصولات زرشک و عناب در سطح کشور سرانه مصرف این دو محصول در سبد غذایی خانوارها افزایش یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول