اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با جشنواره ملی زرشک و عناب صورت می‌گیرد؛

آغاز به کار بانک کشت بافت و شناسایی ژنوتیپ‌های زرشک و عناب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ایجاد بانک کشت بافت و شناسایی ژنوتیپ‌های مختلف زرشک و عناب در این همایش ملی زرشک و عناب خبر داد.

آغاز به کار بانک کشت بافت و شناسایی ژنوتیپ‌های زرشک و عناب
غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه سطح زیر کشت زرشک در کشور 10 هزار و 736 هکتار است، اظهار داشت: خراسان جنوبی با 10 هزار و 619 هکتار 98 درصد سطح زیر کشت زرشک در کشور را دارد.
 وی با بیان اینکه 98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر بالغ بر 50 هزار خانوار در خراسان جنوبی بهره‌بردار وابسته به محصول زرشک هستند.
هادربادی از تالیف دو کتاب با موضوع زرشک و عناب در همایش ملی زرشک و عناب خبر داد و افزود: از این دو کتاب که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و دانشگاه فردوسی مشهد تالیف شده در این همایش رونمایی می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از رونمایی دو کتاب با موضوع زرشک و عناب همزمان با همایش ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی خبر داد.
هادربادی اذعان داشت: برای اینکه گونه‌های مختلف زرشک و عناب را به عنوان بانکی داشته باشیم کار اجرایی این بانک همزمان با برگزاری این همایش ملی زرشک و عناب آغاز می‌شود.
وی هدف از برگزاری همایش ملی زرشک و عناب را کاربردی کردن نتایج آن برای کشاورزان و باغداران دانست و تصریح کرد: امید است با برگزاری این همایش عملکرد در واحد سطح افزایش و بهتر شدن کیفیت محصولات شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید زرشک در کشور رتبه نخست را دارد، تصریح کرد: میزان صادرات زرشک در سال 300 تن بوده که به کشورهای آمریکا، کانادا، هلند، استرالیا، امارات متحده عربی، اردن، کویت و ایتالیا صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه از زرشک در کاهش قند خون، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، کاهش التهاب، ترک اعتیاد، ضد تومور و مقوی قلب به عنوان دارویی موثر نام برده شده است، یادآور شد: زرشک به عنوان چاشنی یا تزیین غذا به سبب رنگ و طعم دلپذیر آن در سفره‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول