اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد‌:

7000 مؤسسه خیریه در کشور فعالند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ‌از فعالیت 7 هزار مؤسسه خیریه در کشور خبر داد و گفت: بیش از 30 درصد منابع این نهاد از محل مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.

7000 مؤسسه خیریه در کشور فعالند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید ستاری در بیرجند در نشست خبری اظهار داشت: بیش از 30 درصد از منابع این نهاد از محل مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: 46 طرح اجرایی در سراسر کشور ارتباط کمیته امداد را با مجموعه خیران، مشترکان و حامیان برقرار می‌کنند که حدود 20 میلیون نفر را شامل می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ‌ادامه داد: هدف این نهاد این است که کمیته امداد در چشم انداز بیست ساله نظام از طریق مشارکت‌های مردمی 75 درصد منابع خود را تأمین و مشکلات مردم را از این طریق برطرف کند. 
ستاری مجموع کمک‌های مردمی در سال گذشته را 4 هزار و 750 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی شده که امسال این عدد به 10 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد توانمندسازی مناطق محروم اظهار داشت: در این زمینه خیرین عهده‌‌دار کمک به مردم هستند که در این زمینه ظرفیت خوبی را به دست آوردیم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ‌میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته را 600 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری جمع‌آوری یک هزار میلیارد ریال زکات واجب و یک هزار میلیارد ریال زکات مستحبه نیز برنامه‌ریزی شده است. 
 ستاری با بیان اینکه از محل جمع‌آوری مبلغ زکات 6 هزار پروژه در زمینه‌های مختلف اجرا شده است، بیان کرد: ساخت و تعمیر مسجد، احداث غسالخانه، راه روستایی و خانه و دیگر طرح‌های عام‌المنفعه از جمله طرح‌ها است.
وی با اشاره به افزایش 20 درصدی زکات در خراسان جنوبی در سال جاری افزود: این میزان زکات در نیمه نخست سال جاری در خراسان جنوبی 147 میلیون تومان رسیده است که رشد قابل قبولی دارد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ‌با بیان اینکه 15 هزار حامی ایرانی مقیم خارج کشور، قریب 20 هزار ایتام را تحت پوشش دارند، اظهارداشت: با مؤسسات و شبکه‌های گسترده ایرانیان خارج کشور و مؤسسات عام‌المنفعه مختلف کشور تعاملات گسترده با عنوان طرح سخاوت آغاز شده است.
ستاری با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مناطق محروم کشور افزود: تاکنون 13 استان کشور دارای مناطق محروم هستند. طبق بازدیدهای انجام شده 70 هزار خانوار در سطح کشور در وضعیت معیشتی نامناسب هستند که در راستای ایجاد ثبات در وضعیت معیشتی و زیستی آنها اقدام خواهد شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ‌با بیان اینکه طی شش ماهه سال جاری 600 مورد جهیزیه تامین شده است، افزود: یک هزار و 300 مورد در سطح کشور نیز در نوبت جهیزیه هستند.
وی با اشاره به وجود 7 هزار موسسه خیریه در کشور بیان کرد: 750 مؤسسه خیریه در سطح کشور با ستاد توانمندسازی نیازمندان مناطق محروم همکاری دارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول