اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار گلستان توصیه کرد:

شاخص اشتغال، ترکیبی از نرخ بیکاری و اشتغال ناقص قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان به رئیس مرکز آمار ایران پیشنهاد کرد شاخص آمار اشتغال ، ترکیبی از نرخ بیکاری و اشتغال ناقص قرار گیرد.

شاخص اشتغال، ترکیبی از نرخ بیکاری و اشتغال ناقص قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در جمع مدیران استان در حضور رئیس مرکز آمار کشور با بیان اینکه کسانی در آستانه انتخابات برای زیر سوال بردن دولت از آمارهای متفاوت استفاده می‌کنند، اظهار داشت: در شاخص آمار اشتغال دو آمار نرخ بیکاری و آمار اشتغال ناقص را داریم که به صورت جداگانه  ارائه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه این دو آمار با هم متفاوت هستند، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند نقد مغرضانه داشته باشند و پاردوکس ایجاد کنند آمار نرخ بیکاری را ارائه نمی‌دهند بلکه به دنبال اشتغال ناقص می‌روند تا دولتی را که تمام توان خود را در امر اشتغالزایی به کار بسته است زیر سوال ببرند.
قناعت با بیان اینکه در طول 32 سال انقلاب شاخص ارائه آمار اینگونه بوده است، اذعان داشت: در تمام دولت‌ها شاخص ارائه آمار اشتغال ناقص و ارائه آمار نرخ بیکاری بوده است و به جای اینکه مسائل را سیاسی کنید به دنبال تغییر شاخص‌ها باشید.
وی پیشنهاد داد: برای اینکه مردم دچار اشتباه نشوند و مسائل ملموس‌تر باشد و اجازه نقدهای غیرمنصفانه از برخی‌ها گرفته شود شاخص تعریف شده در این بخش را ترکیبی ارائه دهید تا دغدغه‌ها مرتفع شود.
استاندار گلستان همچنین از رئیس مرکز ایران درخواست کرد که با توجه به اینکه انتخابات آینده را پیش‌رو داریم در تسریع ارائه آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات را داشته باشند تا بتوان برای تهیه و تدوین برنامه‌های توصیه‌ای در این راستا از آخرین آمار بهره ببریم.
قناعت در ادامه افزایش اعتبارات آمار را یکی دیگر از موارد درخواستی خود دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در این استان حق زحمه و هزینه ملزومات در ستاد سرشماری را در سرجمع اعتبارات افزایش دهید.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول