اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مرکز آمار ایران:

سرشماری 21 آبان خاتمه می‌‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: سرشماری نفوس و مسکن در 21 آبان ماه به کار خود خاتمه می‌دهد و این موعد تمدید نیز نخواهد شد.

سرشماری 21 آبان خاتمه می‌‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عادل آذر در بازدید از ستادهای سرشماری غرب گلستان با اشاره به اینکه تاکنون کار شمارش 67 درصد جمعیت کشور محقق شده است، اظهار داشت: ما در سراسر ایران 54 هزار مامور آمارگیر داریم که مسئولیت سرشماری را بر عهده دارند.
وی همکاری خوب مردم را در سرشماری 1390 یک نقطه قوت برشمرد و تصریح کرد: انتظار داریم در چند روز باقی مانده خانواده‌هایی که از آنها سرشماری انجام نشده شناسنامه، شماره ملی و مشخصات مسکن خود (نوع ساخت، سال ساخت و نوع مصالح ) را در دسترس داشته باشند تا بتوانند اطلاعات درستی را در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند.
آذر با اشاره به اینکه از این سرشماری تنها استفاده ملی می‌شود، اذعان داشت: خانواده ها سعی کنند که شماره ملی خود را به درستی در اختیار ماموران قرار دهند و این اطلاعات محرمانه است و هیچ وجه اقتصادی و خصوصی ندارد و به صورت فردی استفاده نمی‌شود و آمار به صورت بخش، منطقه، استان و ملی ارائه خواهد شد و برای مدیریت جمعیت و خدمت‌رسانی استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 70 کشور با همین روش سرشماری داشته‌اند، ادامه داد: در برخی از کشورها با استفاده از فناوری نوین اطلاعات را وارد سیستم کرده‌اند که ما نیز از این سیستم به طور آزمایشی در تهران استفاده کرده‌ایم و قصد داریم با برنامه‌ریزی در سرشماری 1395 از فناوری روز بیشتر بهره ببریم اما در بحث پردازش داده‌ها همه کشورها به همین روش  این کار را انجام داده‌اند.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه کار پردازش اطلاعات از 25 آبان ماه شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: آمار واجدین شرایط رای برای استفاده در انتخابات سال 1390 حداکثر تا آخر آذر ارائه می‌شود اما بنا داریم تمام نتایج سرشماری را در اردیبهشت‌ماه سال 1392 به صورت کامل انتشار دهیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول