اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دامپزشکی قم خبر داد:

کاهش 50 درصدی کانون‌های تب برفکی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم از کاهش 50 درصدی کانون‌های تب برفکی در این استان خبر داد.

کاهش 50 درصدی کانون‌های تب برفکی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد رفیعی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که همزمان با سفر استاندار قم به بخش جعفرآباد برگزار شد، در پی انتقاد مطرح شده در زمینه عدم اختصاص واکسن و تلفات دام‌ها اظهار کرد: در استان قم در زمینه بیماری تب برفکی در سال جاری شاهد کاهش 50 درصدی کانون‌های بیماری تب برفکی هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی دارای سه بخش است، اضافه کرد:‌ یکی از راه‌های پیشگیری تب برفکی قرنطینه است و ما این مسئله را در جلسات آموزشی مطرح کرده‌ایم.
مدیرکل دامپزشکی استان قم بیان کرد: اقدام دیگری که باید در این زمینه انجام شود تا جلوی شیوع بیماری تب برفکی گرفته شود، رعایت نکات بهداشتی است که باید خود دامداران نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی عنوان کرد: واکسیناسیون موجب ایمنی 50 تا 60 درصدی دام در برابر بیماری‌ها می‌شود و واکسیناسیون زمانی تاثیر مطلوب خود را بر جای می‌گذارد که دو روش قرنطینه و همچنین مسائل بهداشتی رعایت شده باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه واکسن باید 4 ماه یکبار به دام‌ها تزریق شود، افزود: تاکنون دو نوبت واکسیناسیون در سال جاری انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این باور در دامداران ایجاد شده است که واکیسناسیون هر یک و ماه و نیم باید انجام شود که باید باور دامداران در این زمینه اصلاح شده و خود نیز نسبت به مسائل بهداشتی محل نگهداری دام‌های خود اهتمام بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول