اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

تغییر کاربری دامداری کنار تصفیه‌خانه اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام شده با صاحب دامداری جنب تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل، قرار است این واحد تولیدی تغییر کاربری دهد.

تغییر کاربری دامداری کنار تصفیه‌خانه اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل اظهار داشت: هر چند وجود این دامداری به بهداشت و سلامت آب شرب اردبیل لطمه و صدمه‌ای وارد نمی‌کند اما به دلیل برخی از نگرانی‌ها در امنیت روانی و روحی افراد جامعه ما از صاحب این گاوداری خواسته‌ایم تا از بین گزینه‌های انتقال یا تغییر کاربری یکی را انتخاب کند تا با حمایت جهاد کشاورزی این کار انجام شود.
وی گفت: در پیشنهاد اول خود از صاحب این مکان خواسته‌ایم دامداری کنار تصفیه‌خانه اردبیل را با پرداخت تسهیلات بانکی به مکان دیگر انتقال دهد به طوری که جهاد کشاورزی از توسعه آن در مکان جدید نیز حمایت می‌کند.
این مسئول ادامه داد: پیشنهاد دوم ما تغییر کاربری این دامداری به پرورش گل، ماهی و یا کاربری‌های سالم و ایمن است که می‌توان با دایر کردن چنین مجموعه‌هایی این مکان را به فضاهای گردشگری و تفریحی استان تبدیل کرد.
وی ادامه داد: همچنان این مسئله را به دقت و با حساسیت پیگیری می‌کنیم و اگر صاحب این دامداری به دو پیشنهاد ما پاسخ منفی دهد از طریق مراجع قضایی با فرد خاطی برخورد کرده و اجازه نمی‌دهیم این فضا همچنان به این شکل به فعالیت خود ادامه دهد.
اکبری در مورد تخلیه فاضلاب شهری و تعیین مکانی مناسب برای آن گفت:‌ با همکاری شهرداری اردبیل و آب و فاضلاب شهری برای کوتاه مدت با تعیین مکانی قصد رفع دغدغه‌های مردم را داریم.
فرماندار اردبیل ادامه داد: تلاش می‌کنیم در دراز مدت نیز به صورت علمی و اصولی تخلیه و عمل‌آوری مجدد فاضلاب را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان اظهار داشت: تخلیه و دفن فاضلاب شهری به هیچ عنوان به رودخانه‌های جاری آسیب و تهدیدی وارد نمی‌کند بلکه سعی می‌کنیم با همکاری محیط زیست و شهرداری این کار را به شکل صحیح و درست و بدون ایجاد معضل و مشکلی خاص انجام دهیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول