اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس منابع کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

اهدای 14 هزار کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از اهدای 14 هزار و 439 نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی طی امسال خبر داد.

اهدای 14 هزار کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، احسان سیفی اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار نسخه اهدایی اشخاص، 10 هزار و 139 نسخه اهدایی ادارات و یک هزار و 300 نسخه نیز توسط مؤسسات و ناشرین کشوری تحت عنوان تازه‌های کتاب، به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شده است.
وی با بیان اینکه اهدای کتاب در استان خراسان شمالی رشد چشمگیری داشته است افزود: یکی از برنامه‌های نهاد  کتابخانه‌های عمومی کشور، تقدیر از خیران و اهداء کنندگان کتاب و منابع به کتابخانه‌ها است.
کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پایگاه‌های دائمی اهداء کتاب در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان ایجاد شده است، اظهار امیدواری کرد که مردم فرهیخته، کتاب دوست و کتاب‌خوان استان، بیش از پیش در امر اهداء کتاب و اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مشارکت کند.
وی با بیان اینکه واحد منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و مشکلات مردم استان در خصوص اهداء کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان است، از همه علاقه‌مندان برای مشارکت هر چه بیشتر در محقق شدن این وظیفه فرهنگی و همگانی، دعوت کرد.
خبر دیگری نیز از اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی حاکی است، کارشناس امور فرهنگی این اداره کل گفت: از 7 نفر برگزیده کشوری مسابقه کتاب‌خوانی ماه‌های گذشته تقدیر می‌شود
مهدی جنتی اظهار داشت: این اداره کل در هر ماه و به مناسبت‌های ملی و مذهبی و جهانی در آن ماه و برای گروه‌ها و مخاطبان مختلف را در حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌کند.
وی افزود: از آنجا که کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی که در ارتباط دائم با مردم است و می‌تواند در ساخت و یا تداوم ارزش‌ها در میان اعضای جامعه نقش ویژه‌ای ایفا کند و همچنین یکی از راه‌های دست‌یابی به مطالعه‌ی مفید برگزاری مسابقات فرهنگی است.
جنتی تصریح کرد: این اداره کل به طور مستمر اقدام به برگزاری مسابقه‌ی فرهنگی در سطح استان می‌کند و برای تشویق مخاطبین هدایای ارزشمندی را برای شرکت کنندگان و برندگان در نظر گرفته است.
وی اظهار داشت :اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از هفت نفر برگزیده‌ی کشوری در مسابقات آن‌لاین و مکتوب تقدیر به عمل می‌آورد به گونه‌ای که  3 نفر در مسابقات آن‌لاین سایت شبکه‌ی اجتماعی کتاب‌خوانان حرفه‌ای(booki.ir)، برنده‌ی کارت هدیه به ارزش 500 هزار ریال و 4 نفر نیز در مسابقات مکتوب "من و کتاب"، "شرح دیدار"، "نامه‌ای به دوست" و "انتظار" برنده‌ی کارت هدیه‌ای به ارزش 300 هزار ریال شده‌اند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول