اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌های استان اردبیل:

استفاده صاحبان صنایع از بسته‌های حمایتی محدود به زمان خاص است

خبرگزاری فارس: سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌های استان اردبیل حمایت دولت و استفاده صاحبان صنایع از بسته‌های حمایتی را محدود به زمان خاص عنوان کرد.

استفاده صاحبان صنایع از بسته‌های حمایتی محدود به زمان خاص است
علیرضا نوراللهی در حاشیه جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: به تدریج و در ایام مختلف این حمایت‌ها به بخش صنعت و معدن و تولید تزریق می‌شود اما به یقین با مدیریت درست مصرف انرژی از سوی صاحبان صنایع تولیدی و صنعتی این حمایت‌ها آرام آرام حذف شده و دیگر صاحبان این صنایع با مدیریت صحیح باید بتوانند در اقدامات خود موفق عمل کنند.
وی گفت: در مصرف آب‌، برق و آرد در 11 ماهه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با یک کاهش محسوس روبه‌رو بودیم که این کاهش نه به دلیل مصرف اندک بلکه به دلیل مدیریت درست مصرف بوده که مردم امروز اختیار آن را در دست گرفته‌اند.
این مسئول با یادآوری اینکه هنوز قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت کامل اجرایی نشده و بخش‌هایی از آن به مرور زمان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌بسیاری از صاحبان صنایع امروز با هدف پایین آوردن قیمت تمام شده مصرف انرژی خود را تعدیل کرده و یک بهره‌وری مناسب را زمینه‌ساز شدند و با چنین رویه‌ای اقدامات و فعالیت‌های خود را وفق داده‌اند.
سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌های استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن هفت محور دیگر تحول اقتصادی با همت و اراده دولت دهم اشاره کرد و افزود: اصلاح در نظام مالیات، بانک، ارزش‌گذاری کالاها(کدینگ)، بهره‌وری مناسب و... نیز به مرور زمان عملیاتی و اجرایی‌ می‌شود به طوری که اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده و تجهیزات گمرکات، سامانه پیشرفته ورود و خروج قانونی کالا با هدف جلوگیری از قاچاق عملیاتی و اجرایی شده است.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه اغلب مردم با نظام بانکی و مشکلات آن سر و کار داشته و گریبانگیر هستند در اصلاح فرآیند غلط و کاستن از بروکراسی‌های بی‌رویه هم اکنون شاهد تحول در نظام بانکی هستیم به طوری که در این زمینه همایش مدیران عامل بانک‌‌های کشور در تهران برگزار شد تا راهکارها و شیوه‌های جدید تحول نظام بانکی در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: اگر تحولی را در نظام بانکی به معنای اساسی شاهد باشیم بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های نظام اقتصادی کشور برطرف شده و نظام بانکی با نظارت و سیستم‌های کنترلی بیشتر می‌تواند از برخی سوء‌استفاده‌ها جلوگیری کند.
سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌های استان اردبیل ضرورت افزایش نظارت را بر عملکرد بانک‌ها، موضوع جابه‌جایی نقدینگی و تنوع ارائه خدمات را یادآور شد و گفت: ما در نظام بانکی هم در بحث بهره و هم در نرخ سود باید یک نگرش جدید و تحولی عمیق ایجاد کنیم تا بسیاری از نارضایتی‌های مردم از سیستم بانکی برطرف شود.
نوراللهی در پایان سخنان خود از تولید ‌کنندگان و صنعتگران استان اردبیل خواست با مدیریت هزینه به رقابت و سودآوری بیشتر در سایه کیفی‌سازی تولید توجه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول