اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار مرکزی:

ستاد تسهیل به صورت هفتگی مشکلات صنعت را بررسی می کند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی با بیان اینکه ستاد تسهیل به صورت هفتگی مشکلات صنعت را بررسی می کند، گفت: دولت می‌کوشد با اتخاذ سیاست‌های حمایتی نسبت به رفع موانع فرا روی این بخش اقدام کند.

ستاد تسهیل به صورت هفتگی مشکلات صنعت را بررسی می کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در اولین جلسه شورای گفت‌وگو در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مرکزی که با هدف برقراری ارتباط چهره به چهره و نیز بیان دیدگاه‌های بخش دولتی و خصوصی و در نهایت برطرف کردن موانع موجود در راه تولید و ایجاد ارزش افزوده، تشکیل شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو به محوریت اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن در سراسر کشور و به دبیری استانداران در دستور کار قرار گرفته است و در استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور نیز این شورا تشکیل شده است.
وی گفت: از اعضای دوره جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک این انتظار می‌رود که با کار بیشتر و شتاب بهتر در روند انجام امور تحول زیر بنایی را در عرصه تولید استان ایجاد کنند و ما نیز به‌عنوان مسئولان دولتی بایستی نسبت به کاهش محدودیت‌ها اقدام کنیم.
استاندار مرکزی افزود: مسئولان استان علاقه‌مند هستند که مسایل موجود در صنعت و معدن استان را در قالب گفت‌وگو مورد بررسی قرار دهند تا امکان کاهش دغدغه‌های تولید کنندگان در استان را فراهم کنند.
شعبانی‌فرد با اشاره به جایگاه استان در ایجاد ارزش افزوده در کشور، بر ضرورت ایجاد محیطی با نشاط برای جذب سرمایه تاکید کرد و افزود: ساختمان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک باید با تدبیر ساخته و پرداخته شود که مردم استان مرکزی به این ساختمان و کسانی که در این مجموعه فعالیت دارند افتخار کنند و این ساختمان مشوقی برای حضور سرمایه گذاران بیشتر در استان مرکزی شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه همه واحدهای صنعتی که در استان مرکزی مستقر هستند و از این استان خدمات دریافت می‌کنند مکلف هستند که کارت‌های بازرگانی خود را به استان منتقل کنند، گفت: استان مرکزی که برای برقراری امنیت واحدهای تولیدی موجود هزینه می‌کند و منابع انرژی، راه و نیز زیرساخت‌های مورد نیاز را برای ادامه فعالیت‌های آنان تامین می‌کند باید از مزایای حضور این واحدها نیز بهره‌مند شود و نباید کارت‌های بازرگانی این واحدها و منابع مالی آنان در استانی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراک در گذشته درآمد کمی از محل عوارض واحدهای صنعتی و معدنی به دلیل صدور کارت‌های بازرگانی این واحدها از استان‌های دیگر داشت که با تلاش صورت گرفته و تسهیل در روند صدور کارت‌های بازرگانی، درآمدهای اتاق بازرگانی نیز رشد چشمگیری داشته است که این موضوع به دلیل صدور کارت‌های بازرگانی از استان بوده است.
شعبانی‌فرد با بیان اینکه واحدهایی که در اراک مستقر هستند، باید کارت‌های بازرگانی خود را از اراک دریافت کنند خاطرنشان کرد: در صورتی که واحدهای صنعتی و واحدهای مشابه دیگر نسبت به دریافت کارت بازرگانی خود از استان اقدام نکنند، هرگونه حمایت و اعطای تسهیلات به این واحدها متوقف می‌شود و مسئولان استان با رایزنی نسبت به ابطال کارت بازرگانی این واحدها اقدام خواهند کرد.
وی تاکید کرد: به منظور اجرایی شدن این موضوع، بانک‌های استان ملزم هستند از این پس از اعطای تسهیلات بانکی به این واحدها خودداری کنند چرا که اعتقاد نداریم که این واحدها منابع اعتباری را از استان مرکزی اخذ کنند ولی منابع شرکت‌های خود را در تهران قرار دهند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در صورت حضور واحدهای صنعتی و دریافت کارت بازرگانی این واحدها در استان، امکان تامین تسهیلات ریالی و ارزی به صورت تسهیل شده برای این واحدها فراهم خواهد بود اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی، تراز مالی بانک‌های استان در سال های 88 و 89 مثبت بوده است که این موضوع نشان دهنده توانایی کامل استان برای حمایت از واحدهای صنعتی است.
شعبانی‌فرد عنوان داشت: برای تسهیل در فرآیند صدور کارت بازرگانی، همه دستگاه‌های مسئول موظف هستند در قالب یک مجموعه کامل در یک ساختمان به متقاضیان دریافت کارت بازرگانی خدمات مورد نیاز آنان را ارایه کنند و مسئولان نیز آمادگی دارند در صورت تکمیل بودن مدارک افراد در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور کارت برای افراد متقاضی اقدام کنند.
وی به مسایل رخ داده برای سیستم بانکی در ماه‌های اخیر اشاره و با تاکید بر اینکه مدیران و کارکنان سیستم بانکی استان از سلامت کامل برخوردار هستند خاطرنشان کرد: در موضوع اخیر بانکی، بانک‌های استان کمترین آسیب را داشته‌اند که این موضوع نشان دهنده سلامت کامل شبکه بانکی و قدرت نظارت کامل دستگاه‌های نظارتی در استان است.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنعتی برای دریافت مفاصاحساب از دستگاه‌های دولتی گفت: در صورتی‌که هر واحد تولیدی و صنعتی با مشکل مفاصاحساب مالیاتی و یا بیمه‌ای رو‌به‌رو باشد، به شرط تکمیل بودن مدارک افراد نسبت به تقسیط مفاصاحساب آنان در کمتر از پنج روز اقدام خواهد شد که این تسهیلات صرفا تا پایان امسال بر اساس اجازه قانونگذار قابلیت اجرا دارد.
وی یادآور شد: تا یک ماه آینده هر یک از افراد واجد شرایط می توانند با استفاده از تسهیلاتی که در قالب ستاد تسهیل برای آنان در نظر گرفته شده است نسبت به تقسیط بدهی های خود و اخذ کارت بازرگانی اقدام کنند که این مهم گامی ارزنده در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی در استان مرکزی خواهد بود.
به گفته وی، ستاد تسهیل در تمام شهرهای استان به ریاست فرمانداران تشکیل و در آن بر اساس قوانین و مقررات و با هدف کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی تصمیم گیری خواهد شد که امید می رود با اجرای قوانین  و کمک واحدهای صنعتی، بتوانیم برخی از مسایل بخش صنعت و معدن را در استان مرکزی برطرف کنیم.
شعبانی فرد در ادامه تصمیمات دولت را در حوزه های مختلف کارشناسی شده و دارای تعهد اجرایی دانست و گفت: هنگامی که دولت مصوبه و یا بخشنامه ای را برای اجرا ابلاغ می کند، دولت ضامن اجرای آن می شود و در این زمینه نباید جای نگرانی وجود داشته باشد.
استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد بی توجهی به واحدهای موجود در استان مرکزی و به کار گیری آنان در بخش های مختلف عنوان داشت: برای فعالیت بهتر و مناسب همه ظرفیت‌های بخش صنعت در استان مرکزی، باید در هرحوزه هلدینگ قوی و کارآمدی با حضور همه واحدهای صنعتی فعال ایجاد شود تا با معرفی توانایی های هر یک از این بخش ها بتوان نسبت به استفاده از توانایی های موجود در استان مرکزی بهتر استفاده کرد.
وی یادآور شد: 67 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای تاسیس، از سوی سرمایه گذاران در استان مرکزی به ثبت رسیده است و هم اینک نیز با حمایت‌های دولت بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان دیگر نیز درحال سرمایه گذاری است و می‌طلبد بانک‌ها، فعالان اقتصادی و اصناف با حمایت و کار بیشتر به‌گونه‌ای عمل کنند که اهداف نظام در ایجاد اشتغال برای جوانان و ایجاد ارزش افزوده برای کشور محقق شود.
در این نشست، مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی استان هر یک با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود، بر ضرورت فعالیت بیشتر و تنگاتنگ مدیران بخش خصوصی و دولتی در قالب شورای گفت‌وگو تاکید و ابراز امیدواری کردند با برگزاری این نشست ها زمینه برای بیان دیدگاه‌های دو طرف فراهم شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول