اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار خراسان جنوبی:

زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی گفت: باید مسئولان برای تامین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی تلاش کنند.

زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، خراسان جنوبی را یک استان نیازمند توسعه دانست و اظهار داشت: این توسعه با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود که مسئولان استان زیرساخت‌های اولیه را برای سرمایه‌گذاران به طور کامل فراهم می‌کنند.
وی به بیان گزارشی از وضعیت اقتصادی استان از سال 85 تاکنون پرداخت و گفت: مجموعه ارزش افزوده استان در پایان سال 84 رقمی معادل 898 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که شامل بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، ساختمان، آب و برق بوده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: میزان سهمیه استان از کل ارزش افزوده کشور 46 صدم درصد بوده که با رشد بسیار خوب فعالیت‌های اقتصادی و افزایش میل نهایی به مصرف در استان این رقم در سال 85 با 30 درصد رشد به 49 صدم درصد و در سال 88 به 89 صدم درصد رسیده است.
امینی ادامه داد: بیشترین ارزش افزوده استان تاکنون در بخش‌های کشاورزی، ساختمان و خدمات بوده است که با توجه به اینکه در این زمینه‌ها نهایت رشد و استفاده را داشته‌ایم باید در بخش صنعت و معدن سرمایه‌گذاری کنیم.
وی با اشاره به اخذ هشت مجوز احداث واحد صنعتی در سفر چهارم هیئت دولت به استان گفت: باید تا پایان دولت دهم در این هشت واحد صنعتی سرمایه‌گذاری شود که دولت نیز از این صنایع حمایت می‌کند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی خواستار توجه بیشتر به زیرساخت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان شد و افزود: باید مشکل زیربنای شرکت شهرک‌های صنعتی شماره دو بیرجند پیگیری و مرتفع شود.
امینی ادامه داد: همچنین ارتقای ناحیه صنعتی سرایان به شهرک صنعتی نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ارزش افزوده‌ای که احداث مسکن مهر در استان در سال‌های 89 و 90 در پی داشته است رقمی معادل 500 میلیارد تومان است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان یادآور شد: باید زیرساخت‌های لازم برای صاحبان سرمایه در این مجموعه‌ها فراهم شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول