اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

افتتاح 8 پروژه عمرانی و خدماتی در آبادان

خبرگزاری فارس: پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان محلی هشت پروژه عمرانی و خدماتی در آبادان افتتاح شد.

افتتاح 8 پروژه عمرانی و خدماتی در آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهردار آبادان پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری که با حضور مسئولان محلی شهرستان انجام شد اظهار داشت: امروز با همت مسئولان و تعامل هرچه بیشتر همکاران در شهرداری شهرستان موفق به افتتاح هشت پروژه عمرانی در آبادان هستیم.
وی افزود: از 11 پروژه عمرانی در دستور کار، 70 درصد آنها پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمودرضا شیرازی با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده به پروژه‌های مذکور گفت: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر 8 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که بیش از 2 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات عمرانی استان و همچنین بالغ بر 6 میلیارد تومان آن از محل عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان تأمین شده است.
وی با ذکر هشت پروژه افتتاح شده عنوان کرد: پروژه بلوار بوستان از بازرگانی تا شیلات در طول مسیر یک هزار و 410 متر در دو باند 11 متری به‌منظور بهبود عبور و مرور شهری، پروژه بلوار شهدای دوم مهر در طول مسیر یک هزار و 100 متری و در یک باند هشت و نیم متری به‌منظور بهبود عبور و مرور امروز به بهره‌برداری رسید.
شیرازی تصریح کرد: همچنین پروژه بلوار ساحلی حدفاصل خیابان کریمی تا کشتارگاه در طول مسیر 800 متری و باند 11 متری به منظور بهبود عبور و مرور شهری و پروژه آسفالت 300 معبر سطح شهر به تناژ 50 هزار نیز به همین منظور انجام شده است.
به گفته وی همچنین راه‌اندازی 10 ایستگاه مکانیزه اتوبوسرانی در شهر برای شهروندان به‌منظور بهبود عبور و مرور شهری از دیگر پروژه‌های افتتاح شده است.
شهردار آبادان افزود: در این راستا 40 کشوی انوات و ساخت سردخانه نیز در بهشت رضا(ع) اعمال شده است.
وی تصریح کرد: بهره‌برداری از دستگاه باسواش و یک دستگاه فیلترپاک‌کن و ساخت سه زمین چمن مصنوعی از دیگر پروژه‌های افتتاح و ارائه شده به شهروندان است.
شیرازی در ادامه به مسئله عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان اشاره کرد و افزود: این عوارض حق مردم آبادان است و به آسانی نباید از آن گذشت.
وی افزود: مردم این شهر از آلاینده‌های پالایشگاه سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند و اینکه گفته شود عوارض پالایشگاه آبادان باید با دیگر شهرهای استان تقسیم شود اصلاً قابل قبول و منطقی نیست.
شهردار آبادان با اشاره به اینکه درآمدهای شهرداری تنها برای خدمت‌رسانی به حوزه شهری کافی است گفت: اگر بخواهیم برای پروژه‌های عمرانی نیز تنها به درآمد و عوارض شهرداری اکتفا کنیم که حتی یک پروژه هم نمی‌توان افتتاح کرد.
وی بیان کرد: اخذ عوارض پالایشگاه آبادان به همت نماینده مردم آبادان در مجلس و همچنین فرماندار ویژه آبادان در حال بازپس‌گیری است و این امر امید بیشتری برای افتتاح پروژه‌های بعدی به ما می‌دهد.
شیرازی گفت: البته با وجود اینکه از یک درصد عوارض آلایندگی تعلق گرفته به پالایشگاه آبادان تنها نیمی از آن پرداخت شده اما باز هم امروز شاهد جهش و تکمیل این پروژه‌های بزرگ هستیم.
وی با بیان اینکه اپیدمی عدم‌رونق ساخت‌وساز در کشور به دلیل عدم‌وجود اعتبارات کافی است خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه مضاعف مسئولان به‌زودی شاهد ایجاد شهری آباد و در خور توجه شهروندان باشیم.
انتهای پیام/ح20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول