اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده سابق پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر داد:

تعطیلی پروژه‌های زیربنایی مغان و سرگردانی پیمانکاران در دادگاه‌ها

خبرگزاری فارس: نماینده سابق شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: بیشتر پروژه‌های اساسی و زیربنایی منطقه مغان تعطیل و تعداد زیادی از پیمانکاران، مشاوران و کارفرمایان نیز در دادگاه‌ها سرگردان هستند.

تعطیلی پروژه‌های زیربنایی مغان و سرگردانی پیمانکاران در دادگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سلیمان فهیمی پیش از  ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ عمومی در شهر اردبیل و در جمع تعدادی از گروه‌ها و احزاب سیاسی اظهار داشت: دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است به طوری که اطلاعات مبادله شده در آن به کمترین فاصله و در حد ثبت لحظه‌ای رسیده است که نباید از این قافله عظیم عقب بمانیم.
وی با بیان اینکه با حمایت مقام معظم رهبری چشم‌انداز 20 ساله نظام به عنوان نقشه راه و راهنمای حرکت ما تدوین و طراحی شده است، گفت: براساس این سند وظیفه قانونی و شرعی بر گردن ماست تا در مسیر تحقق این سند ارزشمند گام برداریم و از تحولات در حال شکل‌گیری عقب نمانیم.
فهیمی از سند چشم‌انداز 20 ساله در رسیدن به یک کشور توسعه یافته به عنوان نقشه راه و هدف‌گذاری واقعی یاد کرد و بیان داشت: در این حرکت ما به ابزار توسعه علم، ‌فناوری‌های نوین و تحول در سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ویژه سیستم زیربنایی و ساختاری نیاز مبرم داریم به طوری که در این مسیر نباید نقاط ضعف و قوت را نادیده گرفت.
این نماینده سابق مجلس با بر شمردن فرمایش معظم رهبری در دیدن واقعی نقاط مثبت و منفی حرکت‌ها و فعالیت‌ها، گفت: باید تحمل برشمردن نقاط ضعف را داشته باشیم و از بیان آن نهراسیم چرا که برطرف کردن نقاط ضعف بزرگ‌ترین حرکت اصلاحی مدیریتی است که هدفمند حرکت می‌کند.
عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: جایگاه مجلس در مقایسه با سایر قوا به دلیل اتکا به قدرت مردم جایگاهی برتر و متعالی است چرا که مجلس عصاره ملت است و نظر عموم مردم را می‌توان در تصمیم‌گیری‌های قوه مقننه به خوبی مشاهده کرد.
فهیمی در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه مجلس به وضعیت اقتصادی، سیاسی و معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: مجلس با قانون‌گذاری صحیح و کارآمد می‌تواند در کنار رفع دغدغه‌های مختلف نظیر بیکاری، ‌ایجاد فرصت‌های اشتغال و کاهش تورم یک فرصت تحولی را ایجاد کند چرا که ما با داشتن ذخایر رو و زیرزمین بسیار غنی می‌توانیم به کشوری ثروتمند و قابل اتکا در مهار بحران‌های اقتصادی و حتی معضل عظیم اشتغال دست یابیم.
وی با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی کارها باید مضاعف و دو چندان باشد، بیان داشت: در چند ماهه اخیر با حضور در این منطقه کاری خاص در این حوزه مشاهده نکردیم و در هیچ پروژه‌ای کار سه شیفته را برای تحقق شعار سال و خواست مقام معظم رهبری در استان شاهد نیستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فهیمی با یادآوری اینکه بیش از 85 درصد اعتبارات به صورت ملی توزیع می‌شود و کمتر از 15 درصد به صورت توزیع استانی است، تصریح کرد: نباید مدیران و مسئولان استانی به ویژه سیستم مدیریت استان منتظر توزیع عادلانه اعتبارات ملی باشند چرا که هر نماینده‌، مسئول و مدیری با چانه‌زنی و لابی‌گری بتواند تلاش و همت شبانه‌روزی داشته باشد به یقین اعتبارات بیشتری را نیز از 85 درصد اعتبارات ملی به منطقه خود سرازیر می‌کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول