اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش فرانسوی" آیا و راز تندرا":

اروپا در ارتباط با تئاتر کودک در دوره‌ گیجی به سر می‌‌برد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش فرانسوی "آیا و راز تندرا" گفت: در خصوص تئاتر کودک ما در اروپا در دوره‌ای به سر می‌بریم که همه در یک گیجی به سر می‌برند و نمی‌دانند در این خصوص چه باید بکنند.

اروپا در ارتباط با تئاتر کودک در دوره‌ گیجی به سر می‌‌برد
پیا اپل کویست دالتون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص تئاترهای ایران اظهار کرد: تئاترهای ایرانی حالت جالب و حس خلاقانه‌ای داشته و در بسیاری از آنها امر بداهه‌گویی جریان دارد اگرچه من موفق به دیدن تعداد زیادی تئاتر ایرانی نشدم اما سطح کارها بسیار خوب است و من در حال کشف این ظرایف هستم.
وی در پاسخ به اینکه سطح جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بین‌المللی است یا نه، ضمن تأیید این موضوع تصریح کرد: من کیفیت این جشنواره را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم چراکه جشنواره‌ای است که به حق می‌تواند عنوان بین‌المللی بودن را داشته باشد.
کارگران نمایش فرانسوی" آیا و راز تندرا" در ارتباط با ویژگی‌های تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: تئاتری که برای کودکان ساخته می‌شود باید دارای وزن و موزیک بوده و حالت آهنگینی را داشته باشد و در ضمن این حالت نیز باید بتواند مفاهیم ارزشمندی را به کودک القا کند.
وی افزود: انتقال مفاهیم هدفمند و مورد نظر از زبان کودکانه و آهنگین بسیار خوب است چراکه در این قالب کودکان عمیق‌تر مفاهیم را درک کرده و در آینده نیز کاربردی می‌کنند.
کویست‌دالتون بیان کرد: هر انسانی در خود این ویژگی را دارد که محیط پیرامون خود را کشف کند که در این زمینه کودکان نیز در هر سنی باید این توانایی را در خود حس کنند تا بتوانند هویت خود را به خوبی پیدا کنند که این هویت‌یابی از طریق تئاتر امکان‌پذیر می‌شود.
وی در ارتباط با تفاوت تولید کار نمایشی برای کودکان و بزرگسالان با بیان اینکه مبنای این دو یکسان است، خاطرنشان کرد: اگر چه محتوای کاری این دو متفاوت است اما در نهایت هدف آنها در انتقال آنها باید یکی باشد.
کارگران نمایش فرانسوی" آیا و راز تندرا" با بیان اینکه کودکان با نمایش‌هایی که می‌بینند ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: تئاتر همانند زندگی واقعی است و ما نیز باید همانند اجرا در زندگی تئاترهای زنده و پویایی را برای کودکان به نمایش بگذاریم.
وی در ارتباط با مناسب بودن فصل برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز ضمن تأیید این موضوع اظهار کرد: این جشنواره گرمای خاصی دارد و این فصل نیز مناسب است چراکه درون انسان باید آفتابی باشد و به این جشنواره نیز گرما بخشد و انرژی آن را مضاعف کند.
اپل کویست در ارتباط با تئاترهای کشور دانمارک و فرانسه نیز ضمن بیان اینکه در اروپا تئاترهای زیادی به اجرا درمی‌آید، تصریح کرد: در خصوص تئاتر کودک ما در اروپا در دوره‌ای به سر می‌بریم که همه در یک گیجی به سر می‌برند و نمی‌دانند در این خصوص چه باید بکنند.
وی در پایان با بیان اینکه در زمینه تئاتر کودک ما باید به سنت‌ها نیز پایبند باشیم، گفت: در اروپا در زمینه تئاتر کودک ما گم شده‌ایم و در حال حاضر در حال جست‌وجو هستیم تا تئاتر کودک مناسب را بیابیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول