اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان:

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید تقویت شوند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید تقویت شوند.

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید تقویت شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حمید‌رضا حنان عصر امروز در جلسه کرسی آزادی اندیشی با موضوع «آزادی بیان، اندیشه و مطبوعات» که در دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خود مسئله کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح و پیگیری کرده و پشتیبان برگزاری آن در دانشگاه‌ها هستند.
وی افزود: آزادی بیان و آزادی پس از بیان ضرورت کرسی‌های آزاد اندیشی است، تا دانشجو بیاید و بدون هیچ مانعی حرف خود را بزند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان با اشاره به اینکه برخی افراد از روی مرض و یا غرض‌ورزی به دنبال تعطیلی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها هستند، گفت: کسانی که مرض دارند توانایی برگزاری کرسی‌ها را ندارند و پاسخگو نیستند و کسانی هم که غرض دارند، به دنبال اهداف خاص هستند.
حجت‌الاسلام حنان به وجود سه رویکرد افراطی، تفریطی و معتدل و عقلانی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بنا بر رویکرد افراطی عده‌ای که قائل به این دیدگاه هستند به دنبال حاکم کردن فضای شارلاتانیزم، هرج و مرج، شکستن حریم‌ها و احساساتی کردن فضای دانشگاه هستند، که این به هیچ وجه درشان دانشگاه نیست و با این دیدگاه هم نمی‌توانیم، به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
 وی در ادامه گفت: باید از کرسی‌های آزاد اندیشی برای تولید فکر و فرهنگ استفاده کنیم.
حجت الاسلام حنان با تاکید بر اینکه دیدگاه افراطی در قبال برگزاری کرسی‌ها خود مانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است، افزود: این دیدگاه که متوجه مسائل بیرون از دانشگاه است، از طرف جامعه دانشگاهی که در مسیر عقلانیت و علم قدم برمی‌دارد محکوم است.
 وی خاطرنشان کرد: بر اساس رویکرد تفریطی نیز باید کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تعطیل شود، که این خلاف دین و فرمایش‌های صریح رهبر فرزانه انقلاب در خصوص این کرسی‌ها است.
حجت الاسلام حنان گفت: انتقاد اخیر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص سهل انگاری‌های صورت گرفته در قبال برگزاری کرسی‌ها متأثر از دیدگاه تفریطی بود.
 وی گفت: فضایی دانشگاه فضایی گفت‌وگو و تبادل نظر است، از همین منظر رهبر حکیم انقلاب، مصر بر برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه‌ها هستند. 
 لازم به ذکر است، در این جلسه که با داوری حجت‌الاسلام نبویان، عضو موسسه امام خمینی (ره) قم برگزار شد، موافقان و مخالفان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع آزادی پرداختند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول