اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز برداشت زرشک از 11 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کار برداشت زرشک از سطح 11 هزار هکتار از باغ‌های خراسان جنوبی آغاز شد.

آغاز برداشت زرشک از 11 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع زرشک‌کاران خراسان جنوبی اظهار داشت: میانگین تولید زرشک در هر هکتار از یک تا 1.5 تن بسته به منطق مختلف است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در مجموع 11 هزار تن زرشک به ارزش اقتصادی 55 میلیارد تومان برداشت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به افزایش 10 درصدی تولیدات زرشک نسبت به سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: افزایش سطح اراضی زیر کشت و باردهی باغاتی که سال گذشته محصولی نداشتند از علل افزایش تولیدات سال جاری زرشک است.
هادربادی ادامه داد: خراسان جنوبی با تولید 98 درصد زرشک ایران توانسته مقام نخست تولید این محصول را در جهان به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های قاین، درمیان و بیرجند بیشترین سطح زیر کشت زرشک را دارند، خاطرنشان کرد: هر هکتار زرشک در سال برای 200 نفر روز اشتغال ایجاد می‌کند و این محصول جایگاه ویژه‌ای را در اقتصاد منطقه دارد که توجه ویژه به بازاریابی و صادرات آن حائز اهمیت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: زرشک با نیاز کم به آبیاری توانسته با شرایط خاک و آب شور این منطقه، خود را تطبیق دهد.
هادربادی ادامه داد: از خواص زرشک هم می‌شود به رفع سوء هاضمه، جلوگیری از خونریزی مزمن، رفع بی‌اشتهایی، کاهش چربی و قند خون و درمان گلو درد اشاره کرد.
وی اظهار داشت: اصلاح و احیا باغات درجه 2، اجرای طرح‌های تغذیه‌ای و هرس، احداث باغات الگویی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از زرشک‌کاران بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا تعداد یک کارخانه کنسانتره زرشک در استان و آن هم فقط در شهرستان قاین فعال است.
هادربادی یادآور شد: تعداد 50 هزار خانوار در این استان در زنجیره تولید، توزیع و فرآوری زرشک فعالیت دارند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول