اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در پژوهشکده صنایع غذایی خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

بررسی مقدماتی تولید ارقام دورگه جدید زرشک

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده صنایع غذایی خراسان رضوی از بررسی مقدماتی تولید ارقام دورگه جدید محصول زرشک در این پژوهشکده خبر داد.

بررسی مقدماتی تولید ارقام دورگه جدید زرشک
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد بالندری عصر امروز در نخستین همایش ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی احداث باغ کلکسیون زرشک در پارک علمی و فناوری خراسان رضوی، کدگذاری و نام‌گذاری اولیه آن، تکثیر نهال زرشک، هرس و تربیت زرشک بی دانه، کنترل نسبی تناوب باردهی، تغذیه گیاه و برداشت آن را از اقدامات انجام شده در پژوهشکده صنایع غذایی خراسان رضوی برشمرد.
وی تلفیق و تطبیق اطلاعات تجربی باغداران و پرورش دهندگان بومی محصولات کشاورزی و دانش کارشناسان و دانش‌آموختگان دانشگاهی را در راستای بومی کردن دانش روز با استفاده از روش‌های نوین علمی عنوان کرد.
عضو هیئت علمی پژوهشکده صنایع غذایی خراسان رضوی تولید محصول ارگانیک در حوزه فناوری تولید، استانداردسازی محصولات کشاورزی در حوزه فرآوری و صادرات مناسب در حوزه بازاریابی را از استراتژی‌های کلی پژوهشکده صنایع غذایی خراسان رضوی دانست.
بالندری کاربرد مایکوریزا بر روی ریشه زرشک، استفاده از کودهای بیولوژیک و اصلاح پی اچ آب آبیاری را از موارد مورد نیاز برای تهیه و تولید محصول ارگانیک در محصول زرشک برشمرد.
وی با بیان اینکه باید روش‌های متداول و غیر بهداشتی در مراحل خشک کردن، بوجاری، نگهداری و بسته‌بندی زرشک حذف شود، ادامه داد: باید این مراحل به منظور افزایش رغبت مصرف کنندگان داخلی و استفاده از این محصول، بالابردن مصرف سرانه آن در کشور، شناسایی و صادرات آن در بازارهای جهانی به صورت بهداشتی و نوین انجام شود.
عضو هیئت علمی پژوهشکده صنایع غذایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه زرشک در موارد دارویی زیادی در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان داشت: ارائه زرشک تازه به صورت فریز شده به بازار، معرفی محصول زرشک از طریق نمایندگی‌های ایران در کشورهای دیگر به صورت اینترنتی، ورود به تجارت الکترونیک و تبلیغات مناسب در رسانه‌ها از موارد مورد توجه در بازاریابی و صادرات محصول زرشک است.
بالندری احداث باغ گیاه شناسی شامل قطعات درختان میوه بومی استان مانند زرشک، عناب و انار را در خراسان جنوبی لازم دانست و یادآورشد: استفاده از شاخه‌های زائد زرشک و عناب برای تهیه نئوپان، نامگذاری بوستان‌ها و میادین و پارک‌ها با نام زرشک برای توجه و توسعه آن، نصب نمادهای زرشک و عناب در ورودی شهرهای خراسان جنوبی از دیگر کاربردهای این دو محصول استراتژیک خراسان جنوبی است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول