اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در راستای استفاده از ظرفیت هنرمندان زنجانی؛

نخستین جلسه هنرمندان در کمیته آموزش شهروندی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: در راستای استفاده از ظرفیت هنرمندان نخستین جلسه هنرمندان در کمیته آموزش فرهنگ شهروندی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان تشکیل شد.

نخستین جلسه هنرمندان در کمیته آموزش شهروندی تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری زنجان، سید اسماعیل موسوی در این جلسه اظهار داشت: الگو برداری از عملکرد سایر شهرها در حوزه آموزش نیاز امروز ماست اما با توجه به استعدادهای موجود در زنجان تولید فکر در آموزش شهروندی به عنوان اولویت اول ما لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بحث اصلاح الگوی مصرف به تولید فکر اشاره کردند که تا آن مقطع نسبتا مغفول مانده بود، گفت: در خصوص بحث فرهنگ سازی نیز قطعا تولید فکر می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان افزود: در جشنواره‌ای که اخیرا در مشهد مقدس برگزار شد اکثر کسانی که تولید فکر داشتند در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران بودند اما بقیه شهرها عموما کار تقلیدی کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم زنجان جزو پنج شهر برتر کشور در حوزه آموزش شهروندی باشد، ادامه داد: شهرداری در زمینه فرهنگی بودجه و اعتبار دارد اما بلد نیست چه طور هزینه کند و این قصور قطعا بیشتر متوجه بنده و مجموعه معاونت خواهد بود.
موسوی با بیان اینکه کار فرهنگی باید در سطح شهر نمود پیدا کند، تصریح کرد: دو سالی است در هفته دفاع مقدس در زنجان مانوری در گاوازنگ برگزار می‌شود و همه مردم از آن دیدن می‌کنند که یک کار خوبی است که شاید باید در سایر امور فرهنگی نیز تسری پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 114 بنر قرآنی با نیت 114 سوره مبارکه قرآن کریم، متناسب با محل بنرها نصب شد، گفت: این طرح در راستای وارد کردن قرآن به زندگی مردم انجام شد.
معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با بیان اینکه اشتباهی که تاکنون شده است این است که مخاطب را به طور مستقیم با موضوع درگیر کرده‌ایم، یادآور شد: هنرمندان باید با ایده‌های نو چیز‌های متفاوتی خلق کنند که در ضمیر ناخودآگاه مردم همواره باقی بماند.
موسوی خاطرنشان کرد: همه کارهای فرهنگی باید بار آموزشی برای مردم داشته باشد چرا که در این غیر این صورت عملا بودجه عمومی و بیت‌المال را دور ریخته‌ایم و این کارها می‌تواند در قالب‌های مختلف عکس، فیلم، نقاشی، گرافیک، جشنواره‌ها، کارگاه‌ها آموزشی و ... در بخش‌های مختلف مذهبی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد.
وی افزود: هنرمندان می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات سلامت روان افراد در جامعه، محیط زیست شامل فضای سبز، درختان، نگهداری و پاکیزگی محیط زندگی، حوزه اجتماعی شهروندی همانند تکدی‌گری و اساسا در مورد ارائه الگوی شهروند دین‌مدار قانونگرا کار کنند.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان در پایان سخنان خود گفت: یک اصل مهم وجود دارد که لزوما شهروند سالم می‌تواند شهروند قانونمند باشد و سلامتی چیزی است که ما باید در روان و جسم مردم ایجاد کنیم و یا به آن قوت بخشیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول