اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم اراک در مجلس:

پرونده هسته‌ای ایران به پرونده‌ای حقوقی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه جهانی باید عاقلانه به پرونده هسته‌ای ایران نگاه کرده و آن را در چارچوب مباحث فنی سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی به یک پرونده شفاف حقوقی تبدیل کند.

پرونده هسته‌ای ایران به پرونده‌ای حقوقی تبدیل شود
عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از همان روز اولی که آمانو  به دبیر کلی آژانس انرژی هسته‌ای انتخاب شد و امریکایی‌ها به شدت از مدیرکلی وی حمایت کردند، معلوم بود که این شخص یکی از عوامل وابسته به آمریکا و سازمان سیا است و مشخص بود که حرکت‌های جانبدارانه‌ای علیه ایران و در راستای منافع آمریکایی‌ها اتخاذ خواهدشد.
وی تصریح کرد: از روز اولی که آمانو این مسئولیت را پذیرفت، گزارش‌هایی را دنبال کرده که گروه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا آنها را دنبال می‌کردند و همان ادبیات و همان نگارش در ارتباط با گزارش‌های ایشان هم دیده شد.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  همانطور که هم دولت در این زمینه موضع‌گیری کرده و هم اعضای جنبش عدم تعهد اعلام موضع کردند، این گزارش یک گزارش سیاسی و فاقد جنبه‌های حقوقی و قانونی بوده و از دیدگاه ما هیچ ارزشی برای برنامه‌های کاری ندارد و همان طور که بارها و بارها  جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، سلاح اتمی جزو برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی نیست و در دکترین سیاسی و دفاعی ایران جایگاهی ندارد.
رجایی با تاکید بر اینکه ایران همواره دنبال استفاده از انرژی اتمی برای مقاصد صلح‌آمیز بوده و  امروز نیز همین مسیر را دنبال می‌کند، گفت: غربی‌ها به دنبال این هستند تا با طرح چنین گزارش‌هایی فشار‌ بر روی ایران را زیاد کنند، ولی ایران راهی را آغاز کرده و از این راه عقب‌نشینی نخواهد کرد.
وی ادامه داد: بدون شک هر اندازه چنین مواردی بر علیه ایران بیشتر باشد محدودیت‌های ایران برای عواملی که در راستای حرکت‌های سازمان سیا و مقاصد آمریکایی‌ها کار می‌کنند بیشتر می‌شود و ایران مجبور می‌شود راه‌هایی را برود که شاید به نفع جامعه بین‌المللی و جهانی نباشد.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا اگر ایران ببیند غربی‌ها به جای اینکه واقعیت‌ها را در نظر بگیرند، دنبال مقاصد صرفا سیاسی در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران باشند طبیعی است که همکاری ایران در زمینه ان‌پی‌تی خدشه‌دار خواهد شد و این به نفع هیچ کس نیست.
رجایی اظهار داشت: انتظار ما این است که جامعه جهانی عاقلانه به این مسئله نگاه کند و پرونده هسته‌ای ایران را در چارچوب مباحث فنی سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی به یک پرونده شفاف حقوقی  تبدیل کنند.
وی گفت: انتظار این است غربی‌ها  و عوامل آنها در سازمان انرژی اتمی که می‌دانند  مقاصد ایران صلح آمیز است، به جای این که حساسیت‌های جدید ایجاد کند در چارچوب برنامه‌های آژانس و مقررات ان‌پی‌تی کمک‌های فنی به ایران کنند تا بتواند از انرژی اتمی بهتر برای مقاصد صلح آمیز استفاده کند و این رفتارهای چندگانه‌ای که غربی‌ها در قبال مسائل جهانی دارند، قابل قبول نیست.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار گزارش آژانس در رسانه‌های انگلیسی، اظهار داشت: سازمان انژری اتمی تحت تاثیر است و آن چیزی  که تحت عنوان گزارش تهیه می‌شود از قبل تعریف شده است و عوامل آمریکایی، انگلیسی این گزارش‌ها  را تنظیم می‌کنند، طبیعی است که از مفاد این  برنامه‌ها اطلاعات کامل  داشته باشند.
رجایی گفت: ما از دیدگاه حقوق بین‌الملل چاپ این گزارش قبل از تحویل به اعضا در رسانه‌ها را تخلف آشکار از حقوق بین‌‌الملل می‌دانیم و اعتقاد داریم مجامع بین‌الملل باید به این مسئله حساسیت نشان دهند.
وی افزود: البته این چیز جدیدی نیست، همیشه گزارش‌های آژانس قبل از اینکه تحویل اعضا شود در رسانه‌ها منتشر می‌شود که این نشان می‌دهد این سناریو از قبل تعریف شده است.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون ایجاد پایگاه‌های جدید جاسوسی در کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: ما نباید از دشمنان انتظار داشته باشیم که بر علیه ما کار نکنند، دشمنان ما همواره در صدد این هستند که به نوعی علیه ایران توطئه کنند و هرجایی که احساس کنند لازم است خودشان را تقویت کنند تقویت می‌کنند که ما این را ذات دشمنی دشمنان می‌دانیم.
رجایی ادامه داد: آمریکا همواره در کشورهای همسایه علیه ایران توطئه کرده و پایگاه‌های مختلف جاسوسی به وجود آورده‌ است و امروز که رسما این موضوع را اعلام می‌کند به خاطر این است که این حرکت‌های آنان چیز پنهانی نیست و کاملا شفاف است و آنها ناچار هستند اعلام کنند.
وی تصریح کرد: چنین حرکاتی عمق دشمنی آنها را با نظام نشان می‌دهد آنها به دنبال این هستند که در شرایطی که بیداری اسلامی در منطقه شرایط ویژه‌ای‌ دارد جمهوری اسلامی را به نحوی کنترل کنند که این نشدنی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول