اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد؛

گزارش آمانو راهی برای انحراف افکار عمومی از بحران غرب

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ساخته دست اروپا و آمریکا خواند و گفت: آنها به دنبال انحراف افکار مردم اروپا از مشکلات اقتصادی خود هستند.

گزارش آمانو راهی برای انحراف افکار عمومی از بحران غرب
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش ظهر امروز در نشست مطبوعاتی دانشکده خبر مشهد گزارش "یوکیا آمانو" رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را برگرفته از نظرات قدرت‌های اروپایی و آمریکا دانست و اظهار داشت: آمریکا و اروپا می‌خواهند اذهان مردم خود را از مشکلات اقتصادی کشورهایشان متوجه یک کانون جدید بحران کنند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور سنتی کانون بحرانی است تا کشورهای اروپایی و آمریکا در زمان بحران‌‌های خود برای کاستن فشار افکار عمومی از آن استفاده می‌کنند، افزود: دلیل گزارش‌هایی مانند گزارش آمانو علیه ایران به این خاطر است که هر روز شاهد انتشار اخباری از فروپاشی نظام سرمایه داری و لیبرال دموکراسی غرب هستیم به طوری که صدای شکستن استخوان‌های نظام سرمایه‌داری غرب به گوش می‌رسد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ امام (ره)، بعد از سقوط نظام مارکسیستی نوبت به نظام‌های سرمایه‌داری و کاپیتالیستی می‌رسد.
 وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم که سقوط اقتصادی غرب و نیز مشکلات اقتصادی اروپا و از سوی دیگر فشارهای ناشی از بیداری اسلامی در منطقه بر روی غرب و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که ابهت آمریکا و اسرائیل در منطقه فروریخته است.
وی سه پروژه ایران هراسی، نقض حقوق بشر از سوی ایران و نیز تروریست خواندن دولت ایران را راه‌هایی برای انحراف افکار عمومی مردم اروپا و آمریکا به سمت دشمنی خطرناک به نام ایران خواند و افزود: اروپا و آمریکا تحت عنوان ساخت و تولید سلاح‌های کشتار جمعی توسط ایران در پی ایران هراسی و ایجاد وحشت بین کشورهای منطقه است.
آرین‌منش بیان داشت: با تهیه گزارش‌هایی نادرست از نقض حقوق بشر در ایران و نیز اتهام ترور سفیر عربستان با بازی خیمه شب‌بازی‌ای که او راه انداخته بود که حتی به دلیل ضعیف بودن سناریو آمریکایی‌ها هم آن را نپذیرفتند به دنبال انحراف اذهان مردم هستند.
وی فعال شدن هرچه سریع‌تر دستگاه دیپلماسی ایران را برای مقابله با اقدامات ناشی از گزارش آمانو علیه ایران را خواستار شد و تاکید کرد: با ارائه گزارش آمانو فشارها بر ایران افزایش پیدا کرده و به دنبال آن با تهدیدهایی که فرانسه و آمریکا می‌کنند و حتی موضوع ضرورت استفاده از امکانات نظامی را هم مطرح می‌کنند مسئولان نظام باید با آمادگی با این توطئه‌های جدید مقابله کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات اظهار داشت: وزارت خارجه با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد با فعال کردن دستگاه دیپلماسی کشور و تعامل با کشورهای منطقه نسبت به تحرکات جدید دست به افشاگری زند.
وی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه بین گروه‌های سیاسی و افراد در یک نظام سیاسی امری طبیعی است، افزود: در آستانه انتخابات مجلس نهم وحدت و انسجام یک نیاز است.
وی انتخابات مجلس نهم را فرصت طلایی برای دشمنان جمهوری اسلامی خواند تا به اختلافات در کشور دامن زنند و بیان داشت: معمولاً دشمنان انقلاب انتخابات را یک فرصت طلایی برای ایجاد شکاف در صفوف به هم فشرده مردم می‌دانند و این تنها منحصر به ایران نیست و اگر تمام کودتاهای رنگین رخ داده در آسیای میانه را ببینید بدون استثنا درانتخابات شکل گرفته است.
آرین‌منش پر رنگ کردن اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی در کشور را سبب آسیب‌پذیری ایران دربرابر دشمنان دانست و بیان داشت: وحدت و انسجام رمز موفقیت مقابله با تهدیدهای خارجی است و هرچقدر وحدت داشته باشیم مقاومت ما در برابر تهدیدات خارجی هم افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول