اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان:

ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی مهم و جدی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بحث اشتغال در بخش کشاورزی مهم و جدی است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی مهم و جدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی ظهر امروز به همراه جمعی از معاونان و مدیران جهاد کشاورزی سمنان با کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان در محل نمازخانه این اداره دیدار و گفت‏وگو کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جمع کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: رسیدگی به امور رفاهی، ایجاد محیطی با طراوت و انگیزشی برای کارکنان موضوعات مهمی است که نقش اساسی در پیشبرد اهداف و برنامه‏های این سازمان دارد.
موسوی با اشاره به تعهد سازمان جهاد کشاورزی سمنان برای ایجاد 2 هزار شغل در بخش کشاورزی بیان داشت: بحث اشتغال در بخش کشاورزی و تحقق آن یک موضوع مهم، جدی و مورد حمایت دولت است و برای تحقق تعهد ایجاد شده باید همه تلاش و همت مضاعف کنند.
وی خواستار صرفه‏جویی در هزینه‏های جاری و ارائه پیشنهادهای سازنده از سوی کارکنان برای توسعه و پیشبرد اهداف سازمانی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان متذکر شد که نباید تمام هزینه‏ها از جمله ماموریت، وسیله نقلیه، سوخت و... از محل اعتبارات جاری پرداخت شود و باید با تعامل و ارائه نقطه نظرات کارشناسی و کاربردی به مبادی بودجه‏ای و تصمیم‏گیر، بخشی از این هزینه‏ها از محل طرح مربوطه تامین شود.
موسوی به مواردی همچون توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و پیگیری سند آن در استان، ساماندهی مجتمع‏های تولیدی و تسریع در واگذاری آنها به کارآفرینان، تغییر الگوی کشت، آموزش بهره‏برداران و پرسنل و ... اشاره کرد.
در این دیدار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان نیز در سخنانی به اهم سیاست‏ها و برنامه‏های اساسی شهرستان پرداخت و افزود: ذخیره و مصرف بهینه آب با طرح ساماندهی کانون‏های تولید یکی از برنامه‏هاست.
خدابخش عرب اضافه کرد: در این خصوص، 700 کانون شناسایی و برای 70 کانون برنامه‏ریزی و حدود 2.5 میلیون مترمکعب آب برای ذخیره و مدیریت مصرف شناسایی شده است.
وی ادامه داد: عرضه مستقیم محصولات و تعامل با دیگر دستگاه‏ها از برنامه‏های مهمی است که اجرایی شده و تاکنون در این خصوص 13 غرفه در شهرستان در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار گرفته است.
عرب بیان داشت: تغییر الگوی کشت و نگاه اقتصادی به تولید و جذب سرمایه‏گذار برای بخش کشاورزی به ویژه در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از دیگر برنامه‏هاست.
معاون اداری و مالی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان نیز در این دیدار به مسائل و مشکلاتی از جمله فرسوده بودن ساختمان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی، کمبود نیرو و خودرو، تغییر وضعیت نیروها، جذب مشمولین، تاخیر در دریافت حقوق بازنشستگان جهاد کشاورزی و... اشاره کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول