اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/ با اعتبار 753 میلیارد تومانی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی متروی آمل ـ تهران/ تعهدات مالی مترو به وزارت راه سپرده شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی متروی آمل ـ تهران با اختصاص اعتبار 753 میلیارد تومانی خبر داد.

راه‌اندازی متروی آمل ـ تهران/ تعهدات مالی مترو به وزارت راه سپرده شد
عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه استان مازندران تنها استانی است که از سوی مرکز کشور راه ارتباطی موثری ندارد، اظهار داشت: بزرگراه‌های شرق و غرب تهران این استان را به استان‌های همجوار متصل می‌کند، اما در سمت شمال کشور مسیر ارتباطی بزرگی وجود ندارد.
وی با تاکید احداث متروی تهران از زمان وزارت رحمتی و بهبهانی وزاری سابق راه‌ و ترابری پیگیری می‌شده است، افزود: احداث این مترو با نگاه ویژه‌ای دنبال شده است.
یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه احداث متروی تهران تا رودهن در برنامه قرار گرفته و انجام شده، یادآور شد: مسیر متروی آمل از رودهن به سمت این شهر خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه این مسیر 100 کیلومتر برآورد شده، تصریح کرد: احداث این مسیر در جدول 12 بودجه سال 90 گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه این راه‌آهن برقی تهران، رودهن، آمل و ساری پیش‌بینی شده، ابراز داشت: به دلیل اینکه آمل به هیچ راه‌آهنی دسترسی ندارد احداث مترو در این مسیر ضروری برآورد شده است.
یوسفیان ‌ملا با تاکید بر اینکه به دلیل دسترسی ساری به راه‌آهن سراسری این مترو تا به آمل پیش‌بینی شده، یادآور شد: در اواخر هفته گذشته آخرین تعهدات مالی احداث این مترو به مدیریت اجرایی وزارت راه سپرده شده است.

* اعتبار 753 میلیارد تومان احداث متروی تهران آمل
وی با اشاره به اینکه برای احداث متروی تهران - آمل 753 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، گفت: قرار است این مترو در ظرف هشت سال احداث شود.
نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا نسبت به در اختیار گرفتن این پروژه اعلام آمادگی کرده، ابراز داشت: این قرارگاه اعلام کرده است این پروژه را در چهار سال خواهد ساخت.
این نماینده مجلس با اعلام اینکه  در بودجه سال‌ جاری، 93 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تعهد کرده، متذکر شد: طرح ساخت مترو تهران، به صورت مطالعه قطعه قطعه آغاز می‌شود.
یوسفیان‌ملا ادامه داد: به دلیل اینکه در آمل مشکل ترافیکی وجود ندارد پیشنهاد کردیم این طرح مطالعاتی از آمل آغاز شود.

* آمل - تهران در 55 دقیقه
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مسیر آمل تا تهران در 55 دقیقه طی می‌شود، اذعان داشت: ایستگاه متروی آمل به مسیر ترک‌کلای آمل می‌رسد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول