اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه همکاری‌های بین‌المللی شهرداری مشهد خبر داد:

مشهد دومین مرکز آموزش متروپلیس در جهان

خبرگزاری فارس: مدیرگروه همکاری‌های بین‌المللی علمی تخصصی شهرداری مشهد گفت: مشهد دومین مرکز آموزش متروپلیس در جهان است که با هدف انتقال تجربیات بین کلانشهرها تاسیس شده است.

مشهد دومین مرکز آموزش متروپلیس در جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا ‏اصفهانی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عضویت 110 کلانشهر دنیا در متروپلیس اظهار داشت: از میان کشورهای عضو 10 کشور فعال هستند که مشهد جزو این کشورهای فعال است.
وی تبدیل کلانشهر مشهد به مرکز آموزش متروپلیس را اقدام مثبت در همکاری‌های بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: از سال 2008 با توجه به زیرساخت‌های شهر مشهد، هیئت مدیره متروپلیس این شهر را به عنوان مرکز آموزش برگزیدند که از سال 2009 فعالیت‌های این مرکز  با برگزاری کارگا‌‌ه‌های آموزشی آغاز شد.
اصفهانی‌زاده با بیان اینکه در طول سال، سه دوره آموزشی براساس تفاهمنامه با اتحادیه متروپلیس در مشهد برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکنون یک‌هزار نفر از کلانشهرهای جهان در طی پنج دوره کارگاه آموزشی با موضوعات سنجش عملکرد کلانشهرها، مدیریت آب، منابع مالی برای شهرداری‌ها، حمل و نقل عمومی، طراحی شهری، مدیریت بحران، مدیریت منابع انسانی، مدیریت حاشیه‌نشینی و شهر سبز برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های جدید انجمن بین‌المللی کلانشهرهای جهان (متروپلیس) در مشهد در  25 مهرماه بیان داشت: این دوره با دو موضوع دولت الکترونیک و حکمرانی شهری با حضور 100 نفر از کلانشهرهای بغداد، کربلا، کابل،کراچی، اردن، نایروبی، اربیل و... برگزار می‌شود. 
ایجاد همکاری میان شهرها در زمینه مشکلات خود، تبادل تجربیات، معرفی و نمایندگی کلانشهرهای مهم، ایجاد ساختارهای مدیریت مشارکتی، شفاف‌سازی ساختار مدیریت شهری و... از مهم‌ترین اهداف تشکیل انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول