اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده دیگر مدیرعامل قطار شهری شیراز؛

بهره‌برداری از فاز نخست متروی شیراز در تابستان 91

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با بیان اینکه این طرح وضعیت مناسبی در اجرا دارد، گفت: فاز نخست متروی شیراز پایان تابستان 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز نخست متروی شیراز در تابستان 91
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرج‌الله رجبی بعد از ظهر امروز در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر طوری این طرح اجرا می‌شود که می‌توان گفت آسمان در پروژه قطار شهری شیراز آفتابی شده است.
وی ادامه داد: طبق وعده‌هایی که داده شده و امیدواریم محقق شود، فاز یک این طرح در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
رجبی خواستار استفاده از واگن‌های آماده به کار شد و افزود: در صورتی که این موضوع را دنبال کنیم می‌توانیم در زمان آماده شدن خطوط واگن‌ها را نیز روی ریل‌های قطار مشاهده کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز بیان داشت: حمایت مسئولان استان فارس و شهر شیراز می‌تواند در گرفتن مجوز برای تامین واگن‌ها کمک کرده و تاثیر بسزایی در این روند داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اعتباری که امسال در این ماه تزریق شد، 85 درصد مشکلات در ایستگاه‌ها برطرف شده و امیدواریم تا پایان این ماه مشکلات مابقی ایستگاه‌ها را بررسی و حل مشکل کنیم.
رجبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 36 میلیارد تومان اعتبار دولتی جذب شده و امیدواریم تا پایان امسال 82 میلیارد تومان وعده داده شده محقق شود.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز نیز تاکنون 3 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است که تا پایان امسال به 12 میلیارد تومان می‌رسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین در مورد آخرین وضعیت طرح قطار شهری این شهر ابراز داشت: این طرح هم‌اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش فارس، اجرای طرح قطار شهری شیراز نزدیک به 10 سال به طول انجامیده و در این مدت طولانی خسارات جبران‌ناپذیری را به وقت، اتومبیل، اعصاب و روان شهروندان، ترافیک شهری، محیط زیست و ... زده است.
بسیاری از محاسبات نشان می‌دهد چنانکه این طرح به طور کامل اجرایی و به پایان برسد و بیش از 30 سال مردم شیراز را به صورت رایگان جا به جا کند، باز نیز قادر نیست که خسارات وارد آورده را جبران کرده و روزها و شب‌های گران‌قیمت از دست رفته و نفرساعت‌های غیرقابل محاسبه را باز گرداند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول