اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

تولید سالانه 2 میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود که بیشترین بخش آن به زراعت برنج اختصاص دارد.

تولید سالانه 2 میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان
اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، اظهار داشت: 300 هزار بهره‌بردار نیز در استان فعالیت دارند که حاصل این فعالیت‌ها تولید 45 نوع محصول کشاورزی در گیلان است که قابلیت رقابت را دارد.
وی، متوسط بارندگی در استان یک ‌هزار و 200 میلی‌متر و رطوبت نسبی آن بین 40 تا 100 درصد و درجه حرارت آن را نیز 5.2- تا 37.5 درجه سانتی‌گراد در نوسان عنوان کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بارندگی در استان در طول سال از نظم خاصی پیروی نمی‌کند و عمده بارش‌ها در فصل پاییز است.
وی بیان داشت: 30 درصد کل مساحت استان را اراضی کشاورزی، 18.3 درصد مراتع و 40 درصد را جنگل تشکیل می‌دهد و 47 درصد جمعیت شاغل در گیلان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که 22 درصد بالاتر از میانگین کشور است.
 
*توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید را 50 درصد کاهش می‌دهد
روحی گفت: از 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان تاکنون 62 هزار هکتار تجهیز و نوسازی شده که به عنوان هدف مهم برای استفاده از تکنولوژی مدرن در استان محسوب می‌شود.
وی، میزان کشت مکانیزه در استان را 30 هزار و 174 هکتار نامید و اذعان داشت: این مقدار نسبت به سال گذشته رشد را نشان می‌‌دهد.
روحی با اشاره به اینکه امسال بیش از 62 هزار هکتار برداشت مکانیزه در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد بالغ بر 17 هزار و 700 هکتار با استفاده از کمباین برداشت شد که 30 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید را 50 درصد کاهش می‌دهد، یادآور شد: امسال 30 هزار هکتار از اراضی استان به صورت مکانیزه کشت و 60 هزار هکتار به صورت مکانیزه برداشت شد.
 
*بیمه محصولات کشاورزی راهی برای امنیت سرمایه‌گذاری  
این مسئول با اشاره به اینکه برای گسترش بیمه محصولات کشاورزی باید تلاش کرد، ابراز داشت: امیدواریم این مهم به صورت یک فرهنگ در بین کشاورزان گسترش یابد.
وی بیمه محصولات کشاورزی را راهی برای مقابله با حوادث طبیعی دانست و ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با بیمه کردن محصولات خود، امنیتی را برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ایجاد کنند.
روحی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بیمه محصولات کشاروزی، تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول