اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌ جمهور:

دولت نهم 10درصد کاهش نیروی انسانی داشته ‌است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: با وجود کاهش حدودا 10درصدی نیروی انسانی در دولت نهم، هنوز هم نیاز به کاهش وجود دارد.

دولت نهم 10درصد کاهش نیروی انسانی داشته ‌است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، لطف‌الله فروزنده دهکردی عصر امروز در حاشیه همایش دو روزه معاونان اداری مالی مدیران بودجه و طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: با توجه به خطراتی که سنگین شدن بار دولت برای کشور ایجاد می‌کند و همچنین بحث ادغام وزارت‌خانه‌ها، دولت دست به اقداماتی در راستای کاهش نیروهای انسانی خود چه از طریق تبدیل وضعیت و چه از طریق خارج کردن نیرو نموده‌است.
وی ادامه داد: دولت نهم در حدود 600 هزار نیرو را از سال 1384 با توجه به بحث ادغام وزارت‌خانه‌ها و همچنین اصل 44 قانون اساسی خارج نموده و همچنین برای حدود 250 هزار نیروی شرکتی که از قبل موجود بوده است، تبدیل وضعیت انجام شده ‌است.
فروزنده چابک و سبک‌کردن دولت را جهت‌گیری اصلی قانون و دولت دانست و اظهار داشت: در همین ارتباط سخت‌گیری و دقت‌نظر هر‌چه بیشتر برای جذب نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت بوده و در راستای کمک به دولت برای پیشبرد طرح سبک کردن بار دولت است.
معاون توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در رابطه با استخدام‌های پیمانی اظهار داشت: این نحوه استخدام مقدماتی دارد که طی آن باید ابتدا برای استخدام نیرو، پست شغلی تعریف شود.
وی افزود: تعریف پست شغلی به دو شکل انجام می‌شود که در این زمینه یا از قبل پستی موجود بوده و یا بر اساس ماموریت‌های انجام شده و مورد نیاز پست جدید تعریف و ایجاد می‌شود.
فروزنده در مورد استخدام کارکنان پیمانی افزود: استخدام آن‌ها بستگی به شغل و پست آن‌ها در زمینه‌ پست‌های حاکمیتی و پست‌های تصدی‌گری دارد و باید بر اساس ماده 45 قانون مدیریت برای این نیروها برنامه‌ریزی و مدیریت بیشتری انجام گیرد.
وی در زمینه استخدام نیرو اظهار داشت: استخدام نیرو بر اساس نیاز یا از طریق آزمون انجام می‌شود و یا از طرق سازوکار‌های قانونی مورد توافق دیگر انجام می‌گیرد.
معاون توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در همین رابطه با مثالی افزود: چنانچه وزارت علوم درخواست تعدادی نیرو برای هیئت علمی‌های خود داشته‌باشد، پس از اعلام نیاز و تصویب آن، اقدامات مربوط به گزینش و تائید صلاحیت و در نهایت استخدام انجام می‌شود.
فروزنده ضمن طرح پیشنهاد در رابطه با اولویت استخدام نیرو‌های قراردادی افزود: بر اساس مصوبه‌های موجود در حال حاضر اولویت به تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی داده‌شده است که طی آن ابتدا گزینش و پس آن ارزیابی عملکرد، نیاز دستگاه، شرکت در آزمون‌های عملی و همچنین سنوات قبلی برای استخدام نیرو در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به تعداد بالای نیروهای قراردادی اظهار داشت: آنچه که مسلم است در استخدام نیروهای قراردادی نباید بیش از 10درصد پست‌های سازمانی را به خود اختصاص دهند که انجام این امر نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتری در این زمینه دارد.
معاون توسعه، مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در رابطه با نوسازی نیروی انسانی گفت: در راستای طرح نوسازی نیروی انسانی با مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ازای هر سه خروجی نیرو، یک مجوز برای جذب نیرو وجود دارد.
فروزنده افزود: در این‌صورت می‌توان نیرو‌هایی با تحصیلات و کارآمدی کم را خارج و کارشناسان جدید با دانش و کارآمدی بالاتر استخدام نمود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول