اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

نیروی انسانی کارآمد شرط اصلی برای تحقق برنامه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: نیروی انسانی کارآمد شرط اصلی برای انجام مأموریت‌ها و تحقق برنامه‌ها است.

نیروی انسانی کارآمد شرط اصلی برای تحقق برنامه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری‌های منطقه یک کشور، اظهار داشت: ابزار اصلی رسیدن به افق چشم انداز نیروی انسانی بوده و ارتقای سطح آگاهی و دانش این نیرو از لوازم اصلی برای دست‌یابی به موفقیت در این حوزه است.
وی وجود نیروی انسانی کارآمد را سبب مدیریت زمان و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برشمرد و افزود: البته وجود نظارت‌های پیوسته نیز می‌تواند موجب تحول این بخش شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه آینده نگری جزیی از اصول دین و مبانی مدیریت است، تصریح کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت برای رسیدن به اهداف بوده از این رو باید به گونه‌ای با برنامه حرکت کرد تا آینده خود را به صورت روشن ترسیم کنیم.
وی ایمان داشتن به کار و حرکت در چارچوب ارزش‌ها را از دیگر شاخصه‌های مدیریت در حوزه نیروی انسانی برشمرد و گفت: البته در سال‌های گذشته در این حوزه ضعیف عمل کردیم، لیکن با رهنمودهای رهبری و تاکید بر جنبش علمی و نرم افزاری این بخش به سمت ارتقا حرکت کرده است.
شفقت حوزه استانداری را یک بخش حاکمیتی عنوان کرد و افزود: نباید صرفاً به استانداری به عنوان دستگاه سیاسی نگاه شود، بلکه نقش آن در حوزه حاکمیتی پر رنگ‌تر است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه ساختار تشکیلاتی وزارت کشور و استانداری‌ها اکنون چابک و فعال نیست، اظهار داشت: این ساختار باید کوچک‌تر شده و سامان یابد.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تکنولوژی‌ها عوض شده و می‌بایستی در این حوزه سازمان‌دهی‌ها انجام و پیشنهادات در این راستا بررسی شود.
وی از تغییر ساختاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط دولت به عنوان یکی از بهترین اقدامات دولت نهم یاد کرد و گفت: این تغییر و فعالیت آن به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ریاست جمهوری سبب روان شدن فعالیت‌ها در جهت خدمت رسانی به مردم شد.
شفقت با اشاره به اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور نیز موجب تحول و دستاوردهای زیادی را برای مناطق به ارمغان آورد، افزود: مهم‌ترین رویکرد دولت در این سفرها تحقق عدالت و رسیدگی به مناطق محروم بوده است.
وی اظهار داشت: این سفرها سبب افزایش رفاه اجتماعی در استان‌ها و بهبود وضعیت استان‌های مختلف شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه در همایش منطقه‌ای یک معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری‌های 8 استان و ادارات کل زیرمجموعه شرکت دارند، گفت: در این همایش موانع و چالش‌ها، تبادل تجربه بین استان‌ها، ایجاد وحدت رویه، برنامه ریزی برای تحقق سند چشم انداز و ... انجام می‌شود.
علیرضا صحراگرد با بیان اینکه در این همایش مهمانانی از استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شرکت دارند، یادآور شد: این نشست به مدت دو روز در محل کمپ پتروشیمی واقع در باباامان بجنورد ادامه خواهد داشت.
بر پایه این خبر، در این همایش منطقه‌ای، 40 نفر از معاونان و مدیران کل حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری‌های 8 استان و ادارات کل زیرمجموعه شرکت دارند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول