اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری صورت می‏گیرد؛

جمع‏آوری و تدوین آثار و مستندات انقلاب در سمنان

خبرگزاری فارس: آثار و مستندات انقلاب اسلامی در استان سمنان به همت حوزه هنری این استان جمع‏آوری و تدوین می‏شود.

جمع‏آوری و تدوین آثار و مستندات انقلاب در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز نشستی با موضوع جمع‏آوری و تدوین آثار و مستندات انقلاب اسلامی در استان سمنان با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان، رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی استان سمنان در دوران فعالیت مراکز استانی و کارکنان حوزه هنری استان در حوزه هنری سمنان برگزار شد.
رئیس حوزه هنری استان سمنان در ابتدای این نشست با اشاره به پیشینه و افتخارات استان و حضور مردم سمنان در وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی گفت: با توجه به ضرورت پرداختن به وقایع استان سمنان در پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه هنری به دنبال جمع‏آوری عکس‏ها، خاطرات، وقایع و رویدادها و مطالب مرتبط در استان است.
سیدعباس دانایی اظهار داشت: این اسناد پس از گردآوری با کمک هنرمندان در قالب یک یا چند مجموعه تدوین و منتشر می‏شود.
رئیس حوزه هنری استان سمنان افزود: تا به حال در استان سمنان در خصوص موضوع انقلاب اسلامی کار مدونی انجام نگرفته و امیدواریم با همراهی مردم، هنرمندان و سایر اقشار جامعه اثری شایسته و ماندگار را تهیه و تدوین و منتشر کنیم. 
دانایی تصریح کرد: از تمام ظرفیت‏های حوزه هنری استان سمنان برای انجام این پروژه استفاده می‌شود و دفاتر تخصصی نیز با همکاری یکدیگر سهم بسزایی در تدوین این اثر خواهند داشت.
رئیس حوزه هنری استان سمنان در مورد بعضی از دستگاه‏های اجرایی استان که به صورت پراکنده در این موضوع وارد شده‏اند، گفت: از برخی ارگان‏ها و دستگاه‏های اجرایی استان نیز که به صورت مقطعی به موضوع انقلاب اسلامی در استان سمنان وارد شده و فعالیت‏هایی داشته‏اند، درخواست داریم تا ضمن همکاری با حوزه هنری استان سمنان، در تدوین این اثر ارزشمند نیز ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازند.
رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی استان سمنان در دوران فعالیت مراکز استانی نیز در این نشست گفت: در دوران فعالیت مرکز اسناد انقلاب اسلامی استان سمنان، فعالیت‏های خوبی در راستای جمع‏آوری اسناد و عکس‏های مرتبط با رویدادهای انقلاب اسلامی در استان سمنان صورت گرفت که با پایان فعالیت مراکز استانی، این اسناد به تهران منتقل شد.
احمد فاضلی‏نژاد افزود: تجربیات خوبی در زمینه جمع‏آوری اسناد انقلاب اسلامی در استان وجود دارد که حتی در زمان فعالیت مرکز اسناد انقلاب اسلامی استان، اقدامات این مرکز الگویی برای فعالیت‏های سایر مراکز استانی بود که می‏توان با استفاده از این تجربیات به نتیجه مطلوب رسید.
در ادامه این نشست، مسئولان دفاتر تخصصی حوزه هنری استان سمنان و هنرمندان حاضر در جلسه نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات و اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداختند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول