اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طراح صحنه نمایش "سیب هفتم":

طراحی نمایش کودکانه، رئالیسم و اغراق شده باشد

خبرگزاری فارس: طراح صحنه نمایش "سیب هفتم" گفت: کارهای کودکانه باید به صورت اغراق شده و رئالیسم باشد تا فضایی قابل قبول برای کودکان شکل گیرد.

طراحی نمایش کودکانه، رئالیسم و اغراق شده باشد
فرزاد لباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طراحی صحنه در نمایش کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: طراحی صحنه نمایش باید به گونه‌ای باشد که کودک خود را در آن ببیند که در این راستا شناخت لازم از کودک باید حاصل شود.
وی تصریح کرد: دکوری که در طراحی نمایش کودکان به کار می‌رود باید حس همزادپنداری در کودک ایجاد کند تا مخاطب کوچک به راحتی بتواند با نمایش ارتباط برقرار کند.
طراح صحنه نمایش "سیب هفتم" با اشاره به تفاوت طراحی صحنه کلاسیک و طراحی کودکانه بیان داشت: در طراحی کلاسیک فضای هنری ایجاد می‌شود اما در کارهای کودکانه باید به صورت اغراق شده و رئالیسم به طراحی پرداخت تا فضایی ایجاد شود که کودک بپذیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دنیای کودکان متفاوت از دنیای بیرون است، در طراحی‌ها نیز نیازمند همخوانی و فضا با دنیای کودکان لازم است.
لباسی کودکان را افرادی ذهنی‌گرا دانست و گفت: اگر کودک از اشیا و جانوران اطراف خود ذهنیتی در خود دارد باید این ذهنیت در نمایش به شکل وجود خارجی آن بروز یابد تا کودک آن را بپذیرد.
وی در پایان با تأکید بر تفکیک نمایش‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: کودک در فضای اجرای نمایش ذهنی گرا و نوجوان نسبت به اجرا عینیت بیشتری دارد که همین امر نیازمند تفکیک گروه نمایشی کودک و نوجوان است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول