اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز ملی آستیج ایران:

تعامل با فعالان تئاتر کودک از اهداف مرکز ملی آستیج است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز ملی آستیج ایران گفت: کسب اطلاع از فعالیت‌های نمایشی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، نیازمند برقراری تعامل با فعالان این عرصه است تا آن را به مرکز استیج بین‌الملل ارائه کنیم.

تعامل با فعالان تئاتر کودک از اهداف مرکز ملی آستیج است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صدیقه حسن‌زاده صبح امروز در نشست معرفی فعالیت‌های مرکز آسیتج ایران در سینما کانون همدان با اشاره به اینکه "استیج" سازمان بین‌المللی حمایت از تئاتر کودک و نوجوان است، اظهار کرد: این سازمان در پی متحد کردن فعالان کودک و نوجوان در هر کشور، شناسایی گروه‌های نمایشی فعال در حوزه تئاتر کودک و نوجوان و فراهم کردن بستر برای حضور در محافل علمی و پژوهشی است.
وی با اشاره به سابقه فعالیت این مرکز، مدت آن را نزدیک به چهار دهه اخیر گفت: استیج ایران، یک استیج دولتی است که به صورت اختصاصی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.
مدیر مرکز ملی اسیتج ایران ادامه داد: از سال 52 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بخش تولید تئاترکانون، نماینده ایران در سازمان بین‌الملل استیج بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از اواسط تیرماه سال جاری، استیج ملی ایران به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است به طوری که نماینده جدید استیج سازمان استیج بین‌الملل معرفی شد.
حسن‌زاده ابراز کرد: تا اواسط تیرماه امسال، استیج ایران تابع هیچ آیین‌نامه‌ای که مربوط به خود، نبوده بنابراین اساسنامه خود را طبق اساسنامه سازمان استیج بین‌الملل و کانون پرورش فکری تدوین کرده است.
وی با اشاره به شکل‌گیری ساختار استیج اظهار کرد: این ساختار شامل جذب نیرو، تعیین مکان استقرار، مشخص کردن سیستم کاری و... بوده است.
مدیر مرکز ملی استیج ایران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: معرفی فعالیت‌های استیج به فعالان تئاتر کودک و نوجوان از یک سو و تقویت ارتباطات خود با اعضای استیج بین‌الملل از سوی دیگر دو رویکرد این مرکز است که برنامه‌ریزی مناسبی برای آن انجام داده است.
به گفته وی در حال حاضر 82 کشور در سازمان استیج بین‌الملل عضویت دارند و به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر برای تقویت کار برای کودک و نوجوان می‌پردازند.
حسن‌زاده ابراز کرد: مطالعه پروژه‌های ارسالی از سوی فعالان عرصه کار کودک و فراخوان‌های رسیده از سوی مرکز استیج بین‌الملل نیز از دیگر رویکردهای ما به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: کسب اطلاع از بسیاری از فعالیت‌های نمایشی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان، نیازمند برقراری تعامل سازنده با فعالان این عرصه و گروه‌های نمایشی است تا آن را به مرکز استیج بین‌الملل ارائه کنیم.
مدیر مرکز ملی استیج ایران افزود: این تعامل و ارتباط نیز زمانی حاصل می‌شود که بحث عضوگیری به سرعت شکل گیرد تا هر چه سریع‌تر برنامه‌های بعدی به صورت هدفمندتر اجرایی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا به طور غیررسمی از طریق انجمن نمایشی، انجمن نمایش عروسکی و... اطلاع‌رسانی‌هایی انجام شده است.
حسن‌زاده حمایت از طرح‌های علمی ـ پژوهشی فعالان عرصه کار کودک را از جمله رویکردهای این مرکز دانست و ابراز کرد: تشکیل آرشیو تولیدات نمایشی فعالان عرصه تئاتر کودک در سه سال اخیر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که فعالیت در این زمینه شروع شده است.
وی گفت: مشارکت در برگزاری فستیوال‌ها، چاپ منابع آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان تئاتر کودک از جمله طرح‌هایی است که در راستای تقویت مرکز ملی آستیج در نظر گرفته شده است.
مدیر مرکز ملی آستیج ایران بیان کرد: مشارکت در برگزاری چهاردهمین نمایش عروسکی کانون پرورش فکری و کودکان، مشارکت در برگزاری ششمین تئاتر خیابانی مریوان و همچنین برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از جمله اقدامات این مرکز در چند ماه اخیر بوده است.
وی در پایان از راه‌اندازی دبیرخانه ثبت ایده‌ها و طرح‌های فعالان این عرصه خبر داد و اضافه کرد: طرح جایزه مرکز ملی آستیج ایران برای شناسایی فعالان حوزه تئاتر کشور پس از بررسی شورای سیاستگذاری این مرکز نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول