اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

60 اکیپ راهداری، راه‌ روستاهای اردبیل را باز می‌کنند؛

بارش برف راه ۵۰ روستای اردبیل را مسدود کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری اردبیل گفت: با فعالیت بیش از 60 اکیپ راهداری تلاش می‌کنیم تا پایان امروز راه 50 روستا را که بر اثر بارش برف مسدود شده، باز کنیم.

بارش برف راه ۵۰ روستای اردبیل را مسدود کرد
محمدکریم هدایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این اکیپ‌ها با 300 نفر راهدار و 200 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام می‌دهند تا ترددها در مسیرهای اصلی فرعی و روستایی با ایمنی بیشتر انجام شود.
وی از استقرار 40 اکیپ در محورهای اصلی و فرعی خبر داد و افزود: هم‌اکنون تمام محورهای مواصلاتی استان به جز محور پونل - خلخال باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل وضعیت تردد در گردنه‌های صعب‌العبور را تنها با بستن زنجیر چرخ و استفاده از لاستیک‌های یخ‌شکن امکانپذیر دانست و ابراز داشت: به دلیل بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی که در برخی از گردنه‌ها به حدود یک متر می‌رسد، تردد به کندی انجام می‌شود که این وضعیت در گردنه الماس در شهرستان خلخال موجود است.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: راهداران پر تلاش تا کنون راه روستایی 400 آبادی را بازگشایی کردند که در این زمینه یک هزار و 500 کیلومتر راه روستایی برف‌روبی شده و تردد در این محورها در حال انجام است.
هدایتی با اشاره به پاسخگویی شماره تلفن 141 برای آگاهی از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی، گفت: مسافران و رانندگان می‌توانند از طریق مرکز اطلاعات راه‌های استان اردبیل، قبل از حرکت از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی اطلاعات کسب کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.
وی هموطنان را به پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه کرد و افزود: اگر مجبور به مسافرت هستید، وسایط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ، سوخت کافی، لاستیک یخ‌شکن و دیگر نیازمندی‌ها مجهز کنید تا در مسیر حرکت خود دچار مشکل نشوید.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول