اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با افزایش بارش‏ برف؛

تردد در محور سمنان ـ فیروزکوه متوقف شد/ راهداران غایبند

خبرگزاری فارس: تردد در محور سمنان ـ فیروزکوه با افزایش بارش‏ برف به ویژه در گردنه "بشم" متوقف شد.

تردد در محور سمنان ـ فیروزکوه متوقف شد/ راهداران غایبند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، از ساعاتی پیش به علت افزایش بارش برف در محور سمنان ـ فیروزکوه و مناطق سردسیر این راه مواصلاتی، تردد در این منطقه به ویژه در گردنه معروف و خطرناک بشم متوقف شده است.
شدت بارش‏ها در شب گذشته و امروز در این گردنه به حدی است که شمار زیادی از خودروهای عبوری که تصور چنین واقعه‏ای را نداشتند، در اطراف گردنه بشم زمین‏گیر شده و نمی‏توانند به راه خود ادامه دهند.
تردد خودروها از سمت سمنان به سوی فیروزکوه با کندی صورت می‏گیرد و عمده خودروهای عبوری قادر به ادامه راه در سربالایی گردنه بشم نیستند.
گزارش خبرنگار فارس از محل گردنه بشم حاکی است که بسیاری از خودروهای سبک به خاطر نداشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ نمی‏توانند در مناطق برفگیر و به خصوص اطراف گردنه بشم به راه خود ادامه دهند.
این در حالی است که پلیس راه و راه و ترابری استان سمنان بارها در روزهای گذشته تاکید کردند که رانندگان هنگام عبور از محورهای سردسیر و برفگیر با خود تجهیزات ایمنی و به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند؛ اما گویا بسیاری به این مهم توجه ندارند.
تردد خودروهای سنگین که بیشتر با این برف و بوران‏ها در محورهای ارتباطی مختلف آشنا هستند، در مسیر با سهولت بیشتری انجام می‏گیرد و گرچه سرعت اندک خودروهای سنگین در محور به خوبی مشاهده می‏شود؛ اما این دسته از خودروها مشکل کمتری در تردد دارند.
راهداری بشم نیز که مسئولیت پاکسازی مسیر از برف را بر عهده دارد، در حوزه شهرستان فیروزکوه و استان تهران قرار داشته؛ اما این در حالی است که فعالیتی از سوی ماموران راهداری در این منطقه صورت نگرفته است.
گردنه بشم، مرز دو استان سمنان و تهران از مسیر فیروزکوه است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول