اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 7 ماه گذشته صورت گرفت؛

افزایش 152 درصدی درآمد گمرک قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: درآمد عمومی گمرک در هفت ماه سال جاری 994 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 152 درصد افزایش داشته است.

افزایش 152 درصدی درآمد گمرک قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان قزوین، حسن علیدوستی بیان کرد: در هفت ماه سال جاری 201 هزار تن کالا به ارزش 173 میلیون دلار به مقصد عراق، ترکیه، عسلویه، افغانستان، ترکمنستان، هلند، پاکستان و غیره صادر شده است.
وی ادامه داد: اقلام  صادراتی به طور عمده شامل مواد شوینده، کاشی و سرامیک، آهن‌آلات و فولاد، مفتول مسی، کابل برق، مصنوعات مسی، شیشه و آیینه، کمپرسور گازی، سایر لوازم و اشیای برقی، سنگ و کنسانتره مولیبدن است.
مدیرکل گمرک استان قزوین اضافه کرد: این میزان صادرات از نظر وزنی 22 درصد و از نظر ارزش 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که تعداد کشورهای مقصد  در بحث صادرات 43 کشور بوده که 61 نوع کالا به این کشورها صادر شده است.
وی با اشاره به واردات کالا افزود: در هفت ماه سال جاری 89 هزار تن کالای وارداتی به ارزش 488  میلیون دلار ترخیص شده است که کالاهای ترخیصی به طور عمده شامل کشنده تریلر، کمپرسور، اجزاء و قطعات کولر، خودرو سواری، لوله شیشه‌ای برای ساخت پوکه آمپول، خط تولید نورد فلزات و متعلقات و غیره است.
علیدوستی خاطرنشان کرد: این کالاها بیشتر از کشورهای هلند، آلمان، ترکیه، ژاپن، سنگاپور، چین و غیره وارد شده‌اند که از نظر وزنی 46 درصد و از نظر ارزش 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که از 52 کشور 835 نوع کالا به استان وارد شده است.
وی یادآور شد: در این مدت درآمد عمومی این گمرک 994 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 152 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان قزوین عنوان کرد: در مدت مذکور تعداد پرونده‌های متشکله حقوقی و قضایی 160 فقره به ارزش 66  میلیارد و 559 میلیون ریال و جریمه تعیینی 380 میلیارد و 937 میلیون ریال است.
وی اعلام کرد: در این مدت 258 بسته پستی به ارزش 135 میلیون ریال از دایره امانات پستی این گمرک ارزیابی و به خارج از کشور ارسال و همچنین 843 بسته پستی از سایر کشورها به ارزش 318 میلیون ریال وارد و ارزیابی و ترخیص شده است.
علیدوستی تصریح کرد: در هفت ماه سال جاری 4 هزار تن مواد سوختی از مبدأ عراق توسط  199 کامیون به مخازن زیرپوشش این گمرک ترانزیت و بعد از بارگیری از مرز میلک به خارج حمل شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول