اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد:

افزایش 10 درصدی درآمد گمرکات گیلان

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات گیلان گفت: میزان درآمد گمرکات گیلان در نیمه نخست امسال بالغ بر 200 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

افزایش 10 درصدی درآمد گمرکات گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمد بهبودآهنی ظهر امروز در جلسه گمرکات استان با اشاره به وضعیت ترانزیت خارجی از گمرکات استان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال مقدار 281 هزار و 59 تن کالا با ارزش 290 میلیون دلار از گمرکات بندر انزلی و آستارا ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، 94 درصد کالاهای ترانزیت شده گیلان از گمرک بندرانزلی و شش درصد از گمرک آستارا بوده است.
بهبودآهنی افزود: بنزین و نفت‌گاز 55 درصد و شمش آهن و مفتول کلاف 31 درصد و تجهیزات نیروگاه، چوب و تخته و ماشین‌آلات 14 درصد از ترانزیت خارجی بندرانزلی و آستارا را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به مقصد این ترانزیت، خاطرنشان کرد: کالای ترانزیت شده از گمرکات انزلی و آستارا، از کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و روسیه به گمرک انزلی و حسن‌رود وارد و از طریق گمرکات مرزی دوغارون، باشماق، منطقه ویژه بوشهر و پیرانشهر به کشورهای افغانستان و عراق ترانزیت شده است.
مدیرکل گمرک بندرانزلی در ادامه به افزایش 10درصدی درآمد گمرکات گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت مذکور گمرکات استان بالغ بر 200 میلیارد تومان درآمد از محل ترخیص کالاهای وارداتی را کسب و به حساب خزانه دولت واریز کرده است.
وی درباره وضعیت صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان ابراز داشت: در نیمه نخست امسال، 338 هزار و 576 تن کالای غیرنفتی با ارزش 198 میلیون و 828 هزار و 528 دلار از گمرکات گیلان صادر شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 16 درصد و به لحاظ ارزش 44 درصد افزایش داشته است.
بهبودآهنی با بیان اینکه 52 درصد صادرات محصولات نباتی از گمرکات این استان صادر می‌شود، گفت: در مدت مذکور این میزان صادرات 81 درصد رشد داشته است.
وی گمرکات این استان را شامل گمرک انزلی، آستارا و حسن‌رود ذکر کرد و ادامه داد: کشورهای روسیه فدراتیو، جمهوری آذربایجان، اکراین، گرجستان، روسیه سفید، قزاقستان، عراق، ترکمنستان، لهستان، پاکستان، ترکیه، رومانی، هند، سوریه و جمهوری مالدیو از کشورهای مقصد صادرات هستند.
ناظر گمرکات گیلان اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، علاوه بر کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی، خروج کالا از کشور با ارزیابی کالای صادراتی در محل کارخانه و یا در انبار واحد تولید کننده کالا بنا به درخواست صادرکننده و بدون بازبینی صورت می‌گیرد و کنترل دوباره و اعتماد به صادر کننده و صدور کالای دارای علامت استاندارد همراه با ضوابط بدون نیاز به ارائه گواهی استاندارد، انجام می‌شود.
وی، گمرک انزلی را به عنوان یکی از گمرکات پیشرو در کشور دانست و تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های مکانیزه به ویژه سیستم آسیکودای جهانی یکی از برنامه‌های صورت گرفته در گمرکات انزلی است.        
بهبودآهنی افزود: با استفاده از سیستم آسیکودای جهانی خدمات الکترونیکی بین گمرک‌های مبدا و مقصد مبادله می‌شود و این امر افزایش سرعت و دقت را به همراه دارد.        
این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات گمرکی به تجار، بازرگانان و فعالان این عرصه سهم خود را در چرخه بازرگانی خارجی و رشد و توسعه کشور ایفا کنیم.       
مدیر کل بندر انزلی اجرای مانیفست الکترونیکی «ارسال الکترونیکی مانیفست و اطلاعات اولیه کالا توسط شرکت کشتیرانی از طریق اینترنت قبل از ورود کشتی به گمرک برای آمادگی گمرک در ارائه خدمات گمرکی» را از دیگر اقدام‌های انجام شده در گمرکات استان بیان کرد.             
این مسئول با اشاره به اینکه روند ساده‌سازی رویه‌ها و ارائه خدمات حداکثری به خدمت گیرندگان از گذشته در گمرکات استان مورد توجه بوده است، اذعان داشت: در حال حاضر نیز بیش از گذشته این سیاست در تدوین برنامه‌های تحول گمرکات گیلان مد نظراست.
انتهای پیام/ن۱۰        
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول