اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی:

شرکت‌های صادرکننده تولید از معافیت مالیاتی برخوردارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: بالاترین نرخ مالیاتی در شرایط درآمدزایی 25 درصد است و شرکت‌های فعال در ایران که تولیدات خویش را صادر کنند از 100درصد معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

شرکت‌های صادرکننده تولید از معافیت مالیاتی برخوردارند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، رضا حسینی در دیدار هیئت اروپایی سرمایه‌گذار اظهار داشت: بر اساس قانون امکانات و تسهیلاتی که برای سرمایه‌گذار داخلی در نظر گرفته شده، سرمایه‌گذاران خارجی نیز از آن مشوق‌ها برخوردار می‌شوند و هیچ محدودیتی در سهام شرکت‌های خارجی وجود ندارد.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت‌های خارجی با 100درصد سهام خارجی می‌توانند در ایران فعالیت کنند.
وی، استان آذربایجان‌شرقی را کانون تجارت شمال‌غرب ایران برشمرد و تصریح کرد: این استان یکی از مراکز صنعتی کشور است.
حسینی افزود: 600 سال قبل این استان کانون و مرکز تجارت دنیا محسوب می‌شده است.
وی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان را از فعال‌ترین مراکز خدمات سرمایه‌گذاری کشور ذکر کرد و بیان کرد: در حال حاضر بیشترین تعداد سرمایه‌گذاران خارجی و متنوع‌ترین آنها بعد از تهران در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را به‌عنوان مرکز حامی سرمایه‌گذار ذکر کرد.
حسینی گفت: استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ ویژگی‌های خاص، دارای اهمیت خاصی در امر سرمایه‌گذاری است و یکی از این ویژگی‌ها، ویژگی جغرافیایی است که در مسیر و جوار کشورهای CIS قرار گرفته و نقش کریدور شمال جنوب را بازی می‌کند.
وی، وجود زیربناها مثل پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، راه و راه‌آهن را زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه استان برشمرد و ادامه داد: بیشتر صنایع مهم ایران شامل تراکتورسازی، ماشین‌سازی، کمپرسورسازی، ژنراتورسازی و ... در استان شکل گرفته است و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورده است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: استان ما از نظر تجارت رتبه‌ دوم کشوری را عهده‌دار است و از نظر صنعت، کشاورزی و معدن نیز رتبه چهارم کشوری را داراست.
وی تصریح کرد: 40 درصد ذخایر معدنی مس کشور متعلق به استان ما است همچنین یکی از کانون‌های نفلین سنیت و یا کانون‌های آلومنیا است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در ادامه کلیه اطلاعات مربوط به پروژه‌ها و طرح‌های استان را در اختیار هیئت مذکور قرار داد تا مطالعه کرده و برای امضای تفاهمنامه و یا عقد قرارداد آمادگی خویش را اعلام کنند.
در این جلسه هیئت سرمایه‌گذاری نیز پس از شنیدن اطلاعات و ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی استان آمادگی خویش را برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام کردند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول