اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

انجمن خیرین قرآنی کشور تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: انجمن خیرین قرآنی کشور با شعار هر ایرانی، یک خیر قرآن است در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

انجمن خیرین قرآنی کشور تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، مهدی قره‌شیخ‌لو در دیدار با مدیرکل، روسای ادارات تبلیغات اسلامی و کارشناسان قرآنی استان البرز اظهار داشت: این انجمن با هدف ساماندهی و جذب خیرینی که می‌خواهند در امور قرآنی سرمایه‌گذاری کنند، تشکیل خواهد شد.
وی در رابطه با فعالیت مؤسسات قرآنی مردم نهاد افزود: باید به شکلی فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود که خود مردم برای قرآن سرمایه‌گذاری کنند و امیدواریم مردم همانند ماه محرم که برای مجالس سوگواری حضرت امام حسین (ع) نذورات و اقدامات خودجوش انجام می‌دهند، در ماه مبارک رمضان نیز روی جلسات قرآنی سرمایه‌گذاری کنند.
این مسئول با اشاره به تولیدات قرآنی متنوع در کشور هم بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم زمان لازم جهت حضور در جلسات قرآنی را ندارند، ما باید برای هر فرصت و ذائقه‌ای بسته آموزش قرآنی طراحی و تهیه کنیم.
قره‌شیخ‌لو افزود: اکنون یکی از برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم، راه‌اندازی بانک اطلاعات قرآنی است که در آن مجموعه اقدامات و فعالیت‌های قرآنی ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم توجه به کیفیت در فعالیت‌های قرآنی یادآور شد: برنامه‌های قرآنی در سطح استان البرز، باید ضمن ارتقاء کمی، ارتقای کیفی نیز داشته باشد.
قر‌ه‌شیخ‌لو گفت: یکی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز، وجود نیروهای خوب و قاریان طراز اول کشوری است، که باید از این ظرفیت استان به نحو شایسته با برنامه‌ریزی و تعاملی سازنده، استفاده کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با روحیه قرآنی در استان، تعامل با دستگاه‌ها و نیروهای قرآنی بیشتر شود.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مورد کادرسازی و پرورش نیروی قرآنی نیز گفت: به کارگیری نیروهای قرآنی که از همه جهات به نحو شایسته و علمی آموزش دیده باشند از نکات محوری است و استان البرز این ظرفیت را دارد که نیروهای قرآنی خود را به صورت فرا استانی در جهت توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآنی مورد استفاده قرار دهد.
وی یادآور شد: سازمان دارالقرآن الکریم آماده هرگونه تعامل و همکاری با استان البرز درباره فعالیت‌های قرآنی است و امید می‌رود بتوان این البرز را به یک استان نمونه قرآنی تبدیل کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز گفت: با توجه به پیچیدگی فرهنگی و پراکندگی نوع طیف جمعیتی و نبود دستگاه متمرکز جهت ارایه و تأیید صلاحیت مؤسسات قرآنی، با مشکل جدی در این باره مواجهیم که امیدواریم با تشکیل شورای مؤسسات قرآنی این مشکلات حل شود.
حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی افزود: با توجه به پراکندگی نوع جمعیتی، فعالیت‌های قرآنی باید به صورت تخصصی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی با اشاره به کسب مقام چهارمی کشور از لحاظ عملکرد قرآنی توسط استان‌های البرز و تهران گفت: اگر بتوانیم در این استان در زمینه مفاهیم و فرهنگ قرآن قدم‌های خوبی بر داریم، شاهد رشد محسوس آن در کشور خواهیم بود و استان البرز استعداد و توانایی تبدیل شدن به پایتخت قرآنی کشور را دارد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول